Avatar billede masterhancock Nybegynder
29. oktober 2003 - 18:44 Der er 7 kommentarer

Hvordan kan man nemmest lave klikbare links i 3D uden brug af 2D?

Jeg vil lave en plade i 3D studio max, der skal fungere som menu, men ved ikke hvordan man laver forskellige punkter klikbare på pladen... skal man evt hive pladen over i et andet program, som 3D, og gøre det der? (eks Director eller Flash?) Pfh tak MasterHancock
Avatar billede mat Nybegynder
29. oktober 2003 - 18:52 #1
Nu ved jeg ikke hvilke mediaplayers eller hvilke formater, der understøtter klikbare områder (eller om det overhovedet kan laves i max script?)? Men hvad havde du forestillet dig at eksportere til?

Jeg vil formode at du skal igennem et andet program :)

-mat
Avatar billede masterhancock Nybegynder
29. oktober 2003 - 19:06 #2
Jeg havde tænkt at når man trykkede på et link, så drejer pladen og 3d scenen, således at jeg har tekst og billeder til menupunktet klasket op på en væg i 3dmx.

Jeg havde forestillet mig at bruge Macromedia Director til at "ordne" filmen i...dvs Scripts lydende "go to frame" osv..
Avatar billede mat Nybegynder
29. oktober 2003 - 19:09 #3
Så må svaret være: Ja man skal, director har en langt bedre 3d understøttelse end flash (flash har ingen), til gengæld er flash player plugin langt mere udbredt end directors - så hvis det er til net er det en overvejelse værd.

-mat
Avatar billede voursez Nybegynder
29. oktober 2003 - 19:34 #4
Jeg vil mene at det sagtens kan gøres i Flash. Du skal bare ikke hive det som 3d ind i Flash(Som for øvrigt heller ikke er muligt). Hvis du nu f.eks. har en kasse, og når du trykker på et link til et eller andet på den ene side, drejer den over på den side hvor tingene er. Så skal du bare animere kassen, for hver side den skal dreje over til, og rendere det selvfølgelig. Det skal gemmes i en animation for sig, for hver rotation. Bagefter kan du gå ind i flash, og bruge noget kodning. F.eks.

onRelease
root.dinloader.loadMovie("boxrotateup.avi/eller andet")

Håber det hjælper
Avatar billede michael-k Nybegynder
29. oktober 2003 - 20:03 #5
Der er vel en mening med at det er lavet i 3dsmax :)

Til mats svar skal du lige bruge dette her plugin http://www.macromedia.com/software/director/3d/exporters/discreet/ Findes ikke til 5eren og 6eren endnu
Avatar billede voursez Nybegynder
30. oktober 2003 - 19:05 #6
helt ærligt Michael...Jeg kunne lige have tjent 30 point, hvis du ikke kom ind og spolerede det med gratis links :D
Avatar billede michael-k Nybegynder
30. oktober 2003 - 23:06 #7
Fedt :P  Du er ikke tilfeldigvis voursez fra 3dmaxer.dk ? Syntes jeg mindes det navn :)