Avatar billede salvius Nybegynder
07. januar 2001 - 01:03 Der er 6 kommentarer

Banner

hej
jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig. Hvordan designer man sit eget banner. JEg er ikke særlig god til hverken java, asp eller html, men der må findes nogle designer programmer eller?

Nogen der kan hjælpe mig, evt. designe et til www.salvius.dk, verdens kedeligste side :-) af udseende altså.

Hvis der er nogle der kan designe hvordan henter jeg det så?

På forhånd tak
Avatar billede blood Nybegynder
07. januar 2001 - 01:13 #1
Brug ALDRIG Publisher eller Frontpage fordi siderne kan forde meste ikke vises i Netscape og dine html koder bliver fyldt med udnødvendige koder (gør siden langsom)

Når man designer en hjemmeside bruger man et Tegne program Eks. Paint Shop Pro(http://www.jasc.com) Det bruger jeg selv :-) det er et nemt og brugervennelidt program

Hvis du ud i fremtiden vil lære at programere i Asp eller Php aå kræver det at du lærer Html koderne Du kan du i det gratis og meget gode program Stones WebWriter(Http://www.stoneware.dk) som er Meget bruger venneligt Html program

Det kan godt være at det er lidt svært i starten men man lærer det efter et stykke tid og der efter går det som en leg

De to programmer jeg har henvist til har jeg selv brugt i snart 4 et halvt år
Og hvis du skal bruge hjælp til dem eller html koderne kan du altid få hjælp hos mig på icq #89181242

Mvh Simon Holm
--<<BLOOD>>--

http://www.jasc.com
Http://www.stoneware.dk
Avatar billede salvius Nybegynder
07. januar 2001 - 01:28 #2
jeg har bl.a. brugt denne, da jeg ellers ikke viste hvordan jeg skulle oploade den. Du kan godt høre jeg er ny ik :-). jeg prøver at lave en i PSP, og ser hvordan det bliver.

Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2001 - 01:31 #3
Blood Stop det du skriver har intet med spørgsmålet at gøre. Lad dog salvius starte et sted. Det er heller ikke sikkert har salvius har så megen tid til at lave hjemme side som dig. Jeg bruger det jeg finder nemmest. Word Frontpage og editpad, er p.t. mine foretrukne reskaber, samt diverse grafikprogrammer. Nu ligemeget med det det var ikke råd og vejledning omkring hjemmesideprogrammering, at salvius søgte, men derimod en der kunne lave et banner til hjemmesiden. Vil du ogås hjælpe ham med det?
Avatar billede blood Nybegynder
07. januar 2001 - 01:36 #4
kharder

Det kan da godt være han er ny! men jeg spilte 1 år af mit liv fordi jeg ikke fik lært koderne for starten :-)
Jeg brugte programmer som Frontpage og publisher
Avatar billede prodic Mester
07. januar 2001 - 15:53 #5
http://www.eksperten.dk/spm/19886

http://www.eksperten.dk/spm/34890

Det var hvad der blandt andet dukkede frem på en lille søgning.

Men kort sagt, så er der 2 programmer du kan bruge.
Det nemmeste og billigste er PaintShop Pro, som er forholdvist nemt at gå til og efterhånden kan
en masse smart.
Det andet er Photoshop fra Adobe, det koster til gengæld ca. 5-6000, så det er en ret dyr affære, men til gengæld - hvis du vil noget indenfor \"Webdesign\" og den genre så er PhotoShop det program alle bruger.
En lille introduktion til Photoshop kan du se her : www.prodic.dk (skal jeg jo nævne ikke kharder)

Rent faktisk er jeres nuværende banner ikke det værste jeg har set til dato.
Skal det laves af andre koster det ca. 3-400 kr. eller 3-400 point. Det med point det svinger lidt alt efter hvordan og hvorledes.
De ovenævnte priser er dem jeg bruger.
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. april 2002 - 18:11 #6
brug swish fra http://www.swishzone.com, det er utroligt let at anvende og giver flotte resultater

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk