Avatar billede ed Nybegynder
07. januar 2001 - 00:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hente Outlook addresser via makro...

Jeg sidder og vil gerne lave en makro der kan hente mine Outlook2000 contacts ind i et Word2000 brev. Men indtil videre kan jeg end ikke få dem til at \"tale\" ordentligt sammen. Jeg har prøvet både CreateObject og GetObject samt leget med GetNameSpace, men intet. Er der nogen der har nogen kodestumper liggende som de vil dele?
Avatar billede martens Guru
07. januar 2001 - 00:42 #1
lidt af det her :
ActiveDocument.MailMerge.MainDocumentType = wdFormLetters
    ActiveDocument.MailMerge.UseAddressBook Type:=\"olk\"

mvh martens
Avatar billede ed Nybegynder
07. januar 2001 - 00:46 #2
Det er rigtigt, det virker også fint nok, men jeg kunne godt tænke mig at kunne vælge enkelte ud og ikke bare få dem alle...
Tak for den hurtige hjælp.

ed
Avatar billede martens Guru
07. januar 2001 - 00:50 #3
hvem skulle det være ?
Avatar billede ed Nybegynder
07. januar 2001 - 00:56 #4
Æh, hvis du tænker på hvilke personer det skulle være, så var min plan egentlig at lave en lille inputsag der fik et navn, søgte contacts igennem og vendte tilbage med adressen.
Avatar billede martens Guru
07. januar 2001 - 01:07 #5
nåeee a´la  select from \"olk\" where contacts like\"*\"+inputbox+\"*\" ?

mvh martens
Avatar billede ed Nybegynder
07. januar 2001 - 01:09 #6
Lige præcis, det ville være guld :^)
Avatar billede martens Guru
07. januar 2001 - 01:19 #7
surfer lige rundt i min VBA-koder
mvh martens
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2001 - 02:40 #8
husk at svare igen martens
Avatar billede ed Nybegynder
17. januar 2001 - 17:08 #9
Jeg har nu selv fået løst problemet. Hovedparten af kommandoerne kræver at man først i VBA editoren tilføjer Outlook 9.0 Object Library i  Tools -> Reference. Så kan man skrive noget pseudo (jeg gør mig ingen forestillinger om at være den store koder :-) kode der kan læse fra Outlook.