Avatar billede rexjr20 Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:42 Der er 10 kommentarer

Migraring fra Exchange 2k til Exchange 2k3

Som sagt skal jeg til at migrare Exchange 2k3

jeg har 2 DC'er (win2k server og win2k3 server)
hvor win2k serveren på nuværende tidspunk kører exchange 2k. så nu skal jeg have installeret exchange 2k3 på min 2k3 server, som der efter skal kører alt exchange(win2k serveren skal pilles ned og om bygges, og så kører win2k3 server)

som jeg ser det er der disse 2 måder at gøre det på :

min måde :
installere exchange 2k3 på win2k3 serveren... og overfører dataerne fra den anden server (ved ikke om det kan lade sig gøre) og der efter bare unplugge den anden

microsofts måde :
1. upgradere min win2k med exhange 2k til ->
2. En win2k server med exchange 2k3 og så videre til
3. en win2k3 server med exchange 2k3

problemet er bare at win2k serveren skal pilles ned :/
så er der nogen der ved om min metode egentligt virker eller det bare er nogt l*** jeg lukker ud ?
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:49 #1
Ta en ghost først.
Derefter
installer exchange2k på din w2k3 (de to exchangeserver
Flyt alle brugere og mail over på den nye server
Pil din w2k af domænet
opgrader til exchange2k3 på den nye server

Geninstaller den gamle server
Avatar billede rexjr20 Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:53 #2
tja lyder da meget fornuftigt... men kan man ikke overføre dem fra exchange2k til exchange 2k3 ??
Avatar billede rexjr20 Nybegynder
31. oktober 2003 - 08:17 #3
note 2 self : exchange 2k kan ikke kører på 2k3 servere :/
Avatar billede jershauge Nybegynder
13. december 2003 - 03:13 #4
Jo man kan godt suge brugere og mailbox fra en win2k til en win2k3.
Det har jeg med stor succes gjort, og det virker perfekt.

Mvh Chris Jershauge
Avatar billede trumf Nybegynder
08. januar 2004 - 21:56 #5
Programmet hedder Exmerge.EXE og kan hentes på MS's web.
Man kan ikke linke direkte til siden men den hedder "Most Popular Exchange Downloads"
Avatar billede trumf Nybegynder
08. januar 2004 - 21:57 #6
Avatar billede assamite Nybegynder
26. januar 2004 - 14:35 #7
Chris Jershauge, med exmerge? eller ved at have begge servere i samme domaine/servers/storage group ligendende...?
Avatar billede jershauge Nybegynder
26. januar 2004 - 21:28 #8
De gange jeg har gjort det har jeg gjort det ved at have begge server på samme netværk, og herfra hentet det jeg skulle bruge....alle gange med perfekt resultat.
Avatar billede assamite Nybegynder
27. januar 2004 - 18:02 #9
Hej Chris,

Jeg har oprettet et spm ala det her som jeg tror du kan hjælpe mig med :)

http://www.eksperten.dk/spm/457740

Hvis du vil være flink at kigge...
Avatar billede jershauge Nybegynder
27. januar 2004 - 20:34 #10
hmmm Godt spørgsmål der :0) men simplet.

Jeg har flere gang gjort det at jeg underinstallation af den ny server, her altså Win2k3 tog den af netværket og så herfra konfigureret AD, da jeg så var klar til at importere den brugere fra det gamle domæne jeg ville, tilsluttede jeg bare serveren  til netværket igen.....no problemo det har alle gange virket perfekt.

Kig evt. under sprøgsmål 457740 - http://www.eksperten.dk/spm/457740

MVH

Chris Jershauge