Avatar billede royal12 Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:28 Der er 16 kommentarer

css - document.body.style

Hejsa

Jeg har en side som for alle sine styles fra et eksternt stylesheet (<LINK REL="stylesheet" HREF="../../../data/firma/site/css/main.css" TYPE="text/css">)

I stylesheetet bliver der angivet en body baggrunds farve. Hvordan finder jeg udaf hvad det er for en.

Har prøvet med: document.body.style.background
unden held.

Håber i kan hjælpe
Avatar billede neander Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:30 #1
du tager en 'printscreeen' og får billedet ind i f.eks. photoshop. Der kan du se hvad det er for en farve :o)
Avatar billede royal12 Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:32 #2
den tror jeg ikke min chef synes om. det er til et cms system. så det skulle gerne foregå online det hele.
Avatar billede neander Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:34 #3
hmm... prøv at beskriv lidt nærmere hvad det er du vil så... forstår det ikke helt.
Avatar billede grunken Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:35 #4
<body style="background-color:#ffffff">
<a href="#" onclick="alert(document.body.style.backgroundColor);">Se farve</a>
</body>
Avatar billede bearhugx Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:38 #5
som grunken er inde på så skal du hente værdien ud fra
  document.body.style.backgroundColor
Avatar billede royal12 Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:42 #6
Det er til en online editor hvor man kan gå ind og rediger skriften. osv.
når af indput får den al HTMLen og så et stylesheet. HTMLen ryger ind i en redigerbar div og stylesheet bliver til føjet ved hjælp af (<LINK REL="stylesheet" HREF="../../../data/firma/site/css/main.css" TYPE="text/css">

Men når det hele så loader kommer sidens baggrunds farve til at ligge i editors background i stedet for i div´ens background.
Og det jeg så gerne vil er at kunne tager editors background og sætte lig med div´ens background. men jeg kan ikke få fat i editors background.
Avatar billede royal12 Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:44 #7
document.body.style.backgroundColor giver bare ''
Avatar billede grunken Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:45 #8
jeg hopper ud af dette spørgsmål, vist en bruger som ikke helt har set idéen med eksperten!
Avatar billede neander Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:51 #9
Jeg forstår ikke :@) arbejder du i et CMS system, eller er du ved at udvikle et CMS system med ASP/PHP o.lign?
Avatar billede neander Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:53 #10
- hvad med 'document.body.style.background-color'?
Avatar billede royal12 Nybegynder
29. oktober 2003 - 16:03 #11
jeg er ved at lave en editor til et cms system.

document.body.style.background-color giver 'fejl: color ikke defineret'
I stylesheetet hedder tag´et bare background, så det er lidt underligt at man ikke bare kan skrive document.body.style.background
Avatar billede neander Nybegynder
29. oktober 2003 - 16:07 #12
Jeg bruger altid f.eks. "background-color: #CC66CC;" i min CSS... men jeg kan ikke hjælpe på den specifikke funktion - det er en javacsript ting. Jeg er dummie på javascript, sorry.
Avatar billede royal12 Nybegynder
29. oktober 2003 - 16:11 #13
Okay.
Min html side:
<LINK REL="stylesheet" HREF="normal.css" TYPE="text/css">
<script>
function init(){
    alert(document.body.style.background);
}
</script>
<body onload="init();">
TEST SIDE
</body>

mit stylesheet:
BODY {
    MARGIN-TOP: 0px;
    BACKGROUND: #eaf0fb;
    MARGIN-LEFT: 0px
}
Avatar billede bearhugx Nybegynder
29. oktober 2003 - 16:15 #14
background er kun en shorthand attribut som dækker over forskellige background properties - Den dækker bl.a. også bagrundsbillede osv. -- læs din CSS definition igennem - Der står det letlæsligt forklaret!
Avatar billede smirnoff Nybegynder
29. oktober 2003 - 21:42 #15
Vær opmærksom på at document.body.style IKKE refererer til et externt stylesheet, men derimod til style-attributten som er/kan være på body-elementet.

dvs alert(document.body.style.backgroundColor)) // bemærk color uden "-" kun vil alerte farven hvis den er sat som:

<body style="background-color:yellow"> ....

hvis du ønsker at referere til et externt stylesheet kan du gøre følgende:

alert(document.body.currentStyle.getAttribute("backgroundColor"));

..hvor currentStyle refererer til enten en externt style-rule eller som en sat via style-attributten

prøv at checke document.styleSheets colectionen og styleSheet-objektet ud på msdn.microdoft.com
Avatar billede smirnoff Nybegynder
29. oktober 2003 - 21:43 #16
forøvrigt virker det vist kun i IE ... mozilla har dog en lignende implementation ...