Avatar billede apa Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:13 Der er 14 kommentarer og
4 løsninger

Ulemper ved webspeed?

Hej Eksperter,
Jeg står og skal til at købe en internetforbindelse. Jeg har tidligere gode erfaringer med Cybercity adsl, men kan samtidig se, at der er penge at spare ved at vælge TDC's webspeed løsning.
Kender I til ulemper eller andet jeg skal være opmærksom på, hvis jeg vælger webspeed? Hvilken løsning anbefaler i?
Avatar billede fun22 Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:15 #1
hvis du vælger den løsning som tdc reklamere med til 149 kr/md så får du kun en 64mega bit line. Og det er ikke meget i dagens danmark...
Avatar billede nse Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:19 #2
Jeg bor i Århus og har Webspeed. Jeg har en 512/128 Kbit linie, og jeg må sige den virker fortræffeligt. Jeg henter tit med, hvad der svarer til over 700kbit. Jeg når jeg tester linien viser den altid over 512kbit, den kan dog ikke helt komme op på 128kbit.
Jeg kan klart anbefale det, jeg sparer 100kr/md ved at have webspeed.
Du skal dog være opmærksom på, at Cybercity og Tele2 kører nogle kampagner der udligner prisen.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:21 #3
Jeg har selv en Webspeed forbindelse og har været meget glad for den.
Mit indtryk er, at den hastighed man køber er den man rent faktisk får.

Kender flere som har adsl og deres hasighed er ikke altid på max.

TDC Cable: 256 = 32 KB/sek.
TDC ADSL: 256 = 27-28 KB/sek.

Til alle der bruger ADSL -
Lad nu være med at overfalde mig fordi jeg skriver det, men det er altså den oplevelse jeg har.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:24 #4
Har du råd - så køb en 512/256 linie - så er du godt kørende til alm brug, det er helt sikkert.
Avatar billede riversen Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:25 #5
i forlængelse af nse's kommentar. Hos Cybercity får du en fin router, som du selv må konfigurere. Det giver mulighed for flere pc'ere på internet samt øget sikkerhed.
Avatar billede freddy04 Nybegynder
29. oktober 2003 - 16:08 #6
Har også webspeed, og det kører perfekt, hastigheden holdes langt bedre og konstant end min gamle adsl. Enestem ulempe som jeg ser det er, at man kun får 1 ip adresse. Hvis du skal have flere computere på nettet, er du derfor næsten nødt til at købe en router. Til gengæld er det relativt billigt :-)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. oktober 2003 - 16:11 #7
Man kan jo stadig bruge Deling af Internet forbindelse gennem et LAN ;o)
Avatar billede apa Nybegynder
29. oktober 2003 - 16:13 #8
Er der nogle fra KBH-området der har erfaringer med Webspeed?
Jeg overvejer at vælge 256/64 kbit/s løsningen til 239 kr. pr. md. og samtidig abonnere på deres sikkerhedspakke som koster 10 kr. pr. md.
Jeg har læst rundt omkring at der kan være nogle problemer med dhcp og Webspeed. Er der nogle af jer med Webspeed der har oplevet det?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. oktober 2003 - 16:29 #9
Hvis du overvejer at bruge programmet Skype - så se lige her.
http://www.eksperten.dk/spm/420393
Avatar billede masterhancock Nybegynder
29. oktober 2003 - 19:34 #10
Jeg kører også webspeed, og det eneste problem jeg havde var at signalet ikke var stærkt nok, hvilket de forskriver som en overhængende risiko i alle deres brochurer osv. Signalet var ikke stærkt nok, da det skulle igennem et 10 meter langt kabel, som de leverede. Det koster imidlertid en masse penge at få en mand ud og sætte en signalforstærker i, som man kun låner,hvilket jeg synes er lidt "lousy", så jeg gik ud og købte en ordentlig signalforstærker, som jeg kan beholde... Det er også den eneste ulempe, såvidt som jeg har kunnet erfare...jeg er ok tilfreds:-)
Avatar billede freddy04 Nybegynder
29. oktober 2003 - 19:35 #11
Jeg bor i kbh - ingen problemer, men har dog ikke købt sikkerhedspakken. Tror mest de problemer kan opstå hvis du vælger fast ip adresse
Avatar billede apa Nybegynder
29. oktober 2003 - 23:00 #12
Masterhancock >> Det er vel muligt selv at skaffe en ledning som er kortere, hvis man skulle løbe ind i det problem...og ikke har brug for en 10 meter lang ledning. Hvad måtte du slippe for en signalforstærker? Hvordan kører dit net hvis kabel TV'et kører samtidig? Har du prøvet at surfe og have to TV's kørende samtidig?
Avatar billede masterhancock Nybegynder
29. oktober 2003 - 23:36 #13
apa >> He he...det er self. muligt at skaffe en kortere ledning, men i mit tilfælde har jeg desværre ikke en signaldåse på mit kontor, så jeg skal køre det fra stuen...
Jeg måtte af med ret meget, 804 kr, men det betyder at jeg kan få signal i stikket i soveværelset og i stuen på én gang. Dette havde ikke været muligt hvis jeg havde fået en ud og gøre det for mig, da de vil installere en forstærker der kun kan supplere et stik.. Hvis jeg skulle have flere igang, ville det koste endnu mere end de ca 495 det koster at få forstærket signalet. Derfor valgte jeg at købe et der kunne klare begge stik, og som jeg kan beholde efter jeg opsiger mit webspeed... Jeg kører 256 løsningen, og 2 fjernsyn fungere fint ved mig samtidig med at jeg surfer...
Mvh MasterHancock
Avatar billede masterhancock Nybegynder
29. oktober 2003 - 23:45 #14
Ps min søster fik også webspeed i københavn og hun skulle ikke bruge signalforstærker, så jeg går ud fra at det kun er i grelle tilfælde som mit, hvor en signalforstærker er nødvendigt... :o)
Avatar billede squashguy Nybegynder
29. oktober 2003 - 23:52 #15
Jeg har også webspeed, når det kører, så kører det sgu. Dog har TDC haft nogle uheldige perioder med nedbrud (fyens land). Det lader dog til de haft fået lidt mere styr på det nu.. Jeg har 512/128 og får 100% hvad jeg betaler for.
Avatar billede apa Nybegynder
29. oktober 2003 - 23:59 #16
Tak for nogle gode svar! Jeg fordeler pointene.
Avatar billede masterhancock Nybegynder
30. oktober 2003 - 00:02 #17
:o) Jeg takker...skulle det være en anden gang!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
30. oktober 2003 - 00:12 #18
Tak - god fornøjelse med Webspeed !