Avatar billede moss Nybegynder
29. oktober 2003 - 11:34 Der er 5 kommentarer

Opstart af bærbar

Jeg har en Toshiba Satellite pro 4200. Jeg kan ikke få den til at starte op. Den skriver følgende: Windows kunne ikke starte , fordi denne fil er beskadiget eller mangler:

System32\DRIVES\pci.sys

Du kan forsøge at reparere denne fil ved at starte windows installation ved hjælp af installationsprogrammets cd-rom.
Vælg `r` i det første skærmbillede for at reparere.

Når jeg prøver dett sker følgende:En lille bjælke bilnker.

Så har jeg også prøvet at køre en installation så skriver den følgende:

Fejl <125698132> opstået i linje 1768 i d:\nt\base\boot\setup\arcdisp.c.
tryk på en tast for at fortsætte.
Når jeg trykker sker der ingenting kun en blinkende bjælke.
Avatar billede antiquado Nybegynder
29. oktober 2003 - 12:17 #1
Mit bedste bud er:
1) At skaffe en ny pci.sys fra en anden computer med samme styresystem
2) Boote i DOS på en Win9X boot diskette
3) "copy a:\pci.sys c:\winnt\system32\drives\pci.sys"

(Hvis du kører Win9x eller ME, skal sidste part hedde
c:\windows\system32\drives\pci.sys)

Og det løser kun dit problem hvis det kun er pci.sys, der er problemer med.
Ellers har maskiner jo godt af at blive reinstalleret en gang imellem :-)
Avatar billede moss Nybegynder
29. oktober 2003 - 13:21 #2
Den kører med Win Xp Pro skal man så gøre det på en anden måde ?
Avatar billede venturer Nybegynder
29. oktober 2003 - 13:22 #3
I windows XP er det også i windows\system32\drives mappen.
Avatar billede moss Nybegynder
29. oktober 2003 - 13:55 #4
Jeg har aldrig prøvet at gøre dette før, kan jeg få en nærmere beskrivelse af forløbet.
Avatar billede fromsej Praktikant
29. oktober 2003 - 15:49 #5
Hvis du kan starte op i fejlsikker kan du prøve at sætte din XP CD i drevet, klik på Start=AKør skriv SFC /scannow og klik OK.
Husk mellemrum mellem SFC og /scannow.