Avatar billede smed Nybegynder
06. januar 2001 - 22:54 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Søgeord i stedet for www. Hvordan??

Jeg har set der er flere der benytter et ord i stedet for www. hvorden kan det lade sig gøre ??

Er der nogt alle med et domænenavn kan
Eller?
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. januar 2001 - 22:55 #1
snak med din host om de supporter \"subdomains\"
Avatar billede smed Nybegynder
06. januar 2001 - 22:59 #2
Vil det sige det er noget man skal have i gennem hostmaster
Hvad koster det typisk ??
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. januar 2001 - 23:00 #3
Subdomins skal du have gennem dit webhotel, hvis du f.eks ejer www.123ferie.dk
kan du få tommy.123ferie.dk , men er det, det du mener?
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2001 - 23:00 #4
mine sider http://www.webres.dk og http://www.datefinder.dk kan også findes på http://webres.dk og http://datefinder.dk

Hvis jeg lavede et sub-domæne til webres.dk der f.eks. hed hej, ville min side kunne kaldes på http://hej.webres.dk !

Sådan er det med subdomæner!
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. januar 2001 - 23:01 #5
nej...

du ejer dit domæne... eg. domain.dk

www (www.domain.dk) er ét subdomæne, ftp er et andet... smed (smed.domain.dk) er et tredie

Alt efter hvilken host du bruger tillader de subdomains... Jeg har fx. 25 subdomains på min host konto... andre har ingen eller betaler seperat for dem de bruger
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. januar 2001 - 23:18 #6
haha jeg har * alias så jeg kan lave så mange jeg vil!

problemet er bare at IIS ikke understøtter * alias ligesom apache gør, så jeg skal ind i dens configuration hver gang jeg vil oprette et subdomæne, det kan ikke gøres i PHP
Avatar billede smurfen Nybegynder
07. januar 2001 - 11:42 #7
Det hedder 3rd level domains..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. januar 2001 - 12:05 #8
smurfen>> hvad så hvis jeg siger

jeg.går.amokk.dk
er det så 4th level domains? ej vel!
Avatar billede smurfen Nybegynder
07. januar 2001 - 13:41 #9
jo, faktisk.

der er jo en grund til at *.dk er et 2nd level domain. og dk et firstlevel?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. januar 2001 - 14:02 #10
ja men når du har dit eget 2nd level domain kan du lave så mange subdomains du vil... så det er vel ikke relevant at snakkke med 3rd og 4th level vel?
Avatar billede smurfen Nybegynder
07. januar 2001 - 14:03 #11
whatever
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. januar 2001 - 14:09 #12
Avatar billede tommyf Nybegynder
07. januar 2001 - 14:17 #13
Det der er et 12th level domain de er MEGET normale. *lol*
Avatar billede smurfen Nybegynder
07. januar 2001 - 15:24 #14
tell me something i don\'t know
Avatar billede tommyf Nybegynder
07. januar 2001 - 15:28 #15
Det er vist det CyberEsben prøver på.
Avatar billede smurfen Nybegynder
07. januar 2001 - 15:32 #16
lol din knægt. i princippet er begge dele rigtigt.
ALT er subdomains til toplevel domainet \'.\' i følge diverse rfc-standarder benævnes underliggende domains first level, second level osv. i samlet flok hedder alle disse domains \'subdomains\' og dette er en pop-betegnelse der efterhånden er accepteret som en standard. men det er det ikke. men whatever, jeg kan godt se at jeg er for dum til jer BØRN.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. januar 2001 - 21:13 #17
hmm som jeg ser på det er TLD altså top level domains noget som er fastsat af en eller anden komission og det er dem der hedder .dk og .com osv.

2nd level er så dem man kan vælge selv, og købe og registrere hos respektive firmaer som står for pågældende TLD (DK hostmaster f.eks.)

da man - når man har et 2nd level domain - selv kan lave sit hostname som man vil, altså med en masse . og flere led, synes jeg ikke det er relevant at snakke om 3rd og 4th level domains

i daglig tale kaldes et 2nd level domæne blot for et domæne, og et hostnavn som man.kan.lave.saa.mange.subdomaener.man.vil.og.gaa.amokk.dk plejer man at kalde subdomæne...

et subdomæne er altså bare det ekstra led som er før navnet på 2nd level domænet...

NOGEN SPØRGSMÅL?