Avatar billede maximus25 Nybegynder
29. oktober 2003 - 10:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

personlig folder på klienten

Hejsa
Jeg kan ikke huske hvor i GPO'en man definerer at alle brugere i en OU skal have mappet et drev ved opstart.

Altså et personligt drev.

Er der en der kan hjælpe?
Avatar billede krasmussen Nybegynder
29. oktober 2003 - 10:14 #1
Opret mapperne på din server - husk SecuritySettings og tilføj dette i loginscriptet:

NET USE <drevbogstav>: \\servernavn\sharenavn    eller
NET USE <drevbogstav>: \\<servernavn>\<userdata>\<brugernavn>
Avatar billede maximus25 Nybegynder
29. oktober 2003 - 10:21 #2
jamen jeg vil lave en group policy der tildeler et drev til en bruger ved logon.
Avatar billede krasmussen Nybegynder
29. oktober 2003 - 10:29 #3
Det er slet ikke GPO skal anvendes til, det nærmeste du kommer det er under punktet: User Configuration - Windows Settings - Scripts, hvor du kan hvilket eller hvilke scripts der skal køres ved LogOn/LogOff
Avatar billede maximus25 Nybegynder
29. oktober 2003 - 10:41 #4
man kan sagtens sætte dette op i en GPO...har gjort det før, bare glemt hvordan.
Avatar billede maximus25 Nybegynder
29. oktober 2003 - 10:48 #5
jeg er ikke skrap til det med logon scripts....kan du ikke poste et eksempel på et script som tildeler brugere et personligt drev?
Avatar billede krasmussen Nybegynder
29. oktober 2003 - 10:54 #6
Prøv, at se på dette:

http://www.eksperten.dk/spm/412380
og denne
http://www.eksperten.dk/spm/407180

Jeg tror, at det er hvad du søger.....
Avatar billede webcon Nybegynder
29. oktober 2003 - 13:38 #7
Hvis det skal være et personligt drev, skal du ikke bruge GPO. Du skal gå i AD, finde pgl. bruger, vælge egenskaber, vælg profil, og derunder tildele et drevbogstav og sharenavn som du har på serveren.

ex. du opretter et share på serveren med navnet "Homedir" brugeren hedder "bruger", i stien på profilsiden skal der så stå:  \\servernavn\homedir\bruger
Avatar billede maximus25 Nybegynder
31. oktober 2003 - 07:44 #8
meningen var netop at jeg ville undgå at gå ind på hver enkelt bruger for at tildele et drev. Det ville jo blive ret bøvlet hvis der var mange brugere.
Avatar billede krasmussen Nybegynder
31. oktober 2003 - 08:07 #9
Du kan så gøre det sådan i et loginscript(mapperne skal du oprette selv)

net use h:\ \\servernavn\%USERNAME%

Så får den bruger som logger på tildelt h: som sit personlige drev/mappe
Avatar billede maximus25 Nybegynder
31. oktober 2003 - 11:47 #10
login scriptet skal det være .vbs eller hvad?

Hvad skal der helt præcis stå i filen?
Avatar billede krasmussen Nybegynder
31. oktober 2003 - 11:51 #11
Filen kan f.eks. login.bat, login_salg.bat osv. osv. den er en ren tekst-fil og kan bruges til stort set hvad som helst omkring tildeling af ressourcer, installationer, check af filer, versioner, synkronisering af tid mod serveren osv. osv.
Du kan f.eks. lave en login.bat - placere den i \\servernavn\netlogon og på en bruger i AD, angive at loginscript hedder login.bat, for at teste
Avatar billede maximus25 Nybegynder
01. november 2003 - 08:50 #12
jeg har nu lavet en fil der hedder login.bat...indholdet af filen er:

net use e:\ \\servernavn\%USERNAME%

brugeren skal have tildelt drev e som drev.

Derefter har jeg skrevet stien i brugerens profil  \\servernavn\netlogon\login.bat

men det virker ikke
Avatar billede maximus25 Nybegynder
01. november 2003 - 11:26 #13
point som aftalt :)
Avatar billede webcon Nybegynder
01. november 2003 - 14:50 #14
Blot lige det.... at lave det i logonscript ikke er en god løsning, idet andre brugere så kan tilgå de andres mapper, dvs. at du skal lave sikkerhed på dit share på HVER mappe, det tager lige så lang tid som at skrive det ind i brugerens profil i AD, og skulle jeg vælge.... så ville det klart være i AD.
Avatar billede ravnen84 Nybegynder
02. november 2003 - 14:30 #15
Så vidt jeg husker skal du bare skrive logon.bat og ikke servernavnen.. så skulle det virke!