Avatar billede hitengel Praktikant
28. oktober 2003 - 23:49 Der er 20 kommentarer og
5 løsninger

Fejlmeddelse i Xp, der lukker alt. Hvad gør jeg?

Jeg har netop installeret Win Xp Pro på min storebrors nyindkøbte pc, hvilket gik fuldstændig fejlfrit.
Der er dog opstået det problem, at Xp ofte kommer med en fejlmeddelse, der lyder noget i retning af: "Generic Host Process for Win 32 har fundet en fejl og afsluttes. Remote Procedure Call (RPC) sluttede uventet. Iværksat af NT AUTHORITY\ SYSTEM. Windows lukkes om 60 sekunder". Jeg er ikke helt sikker på ordlyden, men sådan husker min bror det. Det der selvfølgelig sker, efter at fejlmeddelsen kommer, er, at Xp genstarter.
Jeg bruger ikke selv Xp, så jeg kan ikke helt gennemskue, hvad fejlen skyldes, men jeg er ret sikker på, at det ikke er hardware-fejl.
Er der nogen med et kvalificeret bud på, hvad problemet er, og hvordan det løses? For det er åbenbart møgirriterende, og sker ret ofte...
Avatar billede aceventura Nybegynder
28. oktober 2003 - 23:51 #1
Blaster... to sek:p
Avatar billede aceventura Nybegynder
28. oktober 2003 - 23:52 #2
Dansk eller engelsk Xp?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2003 - 23:52 #3
Avatar billede aceventura Nybegynder
28. oktober 2003 - 23:52 #4
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. oktober 2003 - 23:52 #5
Når der kommer en besked om at computeren lukker efter et minut gør du:

startmenu -> kør -> skriv shutdown -a

Læs mere her:
http://www.eksperten.dk/spm/386329
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2003 - 23:52 #6
Vi har en regel på eksperten om, at svar på Blaster spørsgmål er gratis. Derfor kan du godt tage dine point igen :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. oktober 2003 - 23:54 #7
pacr00n >> Det var en aftale der blev indgået da der var mange der havde det, og der er siden hen givet point med samme spørgsmål, så den holder ikke helt længere.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2003 - 23:58 #8
Nå, okay.. jeg ville bare være venlig.
Avatar billede tewee Nybegynder
29. oktober 2003 - 00:03 #9
Gå ind på http://www.tewee.starthotel.dk/orm/ vælg dit styre system, og download den patche, så er du sikret mod "MS Blaster" igen :)

- Pelle Ravn (TeWeE)
Avatar billede squashguy Nybegynder
29. oktober 2003 - 00:18 #10
tewee.. det er jo en gammel patch, hvad med de nye huller som er fundet i rpc?
Avatar billede squashguy Nybegynder
29. oktober 2003 - 00:19 #11
løsningen er at hente alle pacthes på www.windowsupdate.com
Avatar billede hitengel Praktikant
29. oktober 2003 - 00:36 #12
Ja, det lyder meget sandsynligt, at det er MS Blaster, men ifølge min bror kom fejlmeddelsen FØR, han gik på internettet for første gang efter installationen af Xp. Dette synes jeg lyder mærkeligt, men han er 99% sikker på det.
Er der mulighed for, at det kan være et andet problem?
Avatar billede sj.netomia Nybegynder
29. oktober 2003 - 00:39 #13
Du har fået w32.blast virus. Du skal starte med at downloade denne blaster fixer.
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe
bagefter skal du downloade xp patchen
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=2354406c-c5b6-44ac-9532-3de40f69c074

Så skulle du være ovrer det problem.

/sj.netomia
Avatar billede sj.netomia Nybegynder
29. oktober 2003 - 00:42 #14
prøv nu bare at køre Fixblast download det her http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe igennem og se om det finder noget, hvis den finder noget så skal du hente patchen bagefter.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=2354406c-c5b6-44ac-9532-3de40f69c074

/sj.netomia
Avatar billede hitengel Praktikant
29. oktober 2003 - 01:32 #15
Ja ja, men det kan ikke lade sig gøre nu eller indenfor de næste par dage, da det som bekendt ikke er min pc, men min brors, og han bor ikke i nærheden af mig.
Jeg tror også, det er Blaster, selvom jeg aldrig selv har fået den, men når han er sikker på ikke at have fået den over nettet, er jeg nødt til at forhøre mig, om der kan være andre muligheder. Bon chánce.
Avatar billede arlet Juniormester
29. oktober 2003 - 07:26 #16
Du har fået besøg af blaster ormen

Følg vejledningen slavisk, så slipper du 100% sikkert af med den...

1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a

så genstarter den ikke mere

luk først Dcom http://grc.com/dcom/
Kør det, tryk på fanebladet "DCOMbobulate me" tryk på "Disable DCOM" og genstart
læs mere om dcom her : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Windows har nogle huller, som blaster og andre virusser angriber igennem,
de kan lukkes ved at hente samtlige opdateringer på windows update

Hent alle opdateringerne på windowsupdate :
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Så er der lukket af for yderligere angreb af blasterormen,

Derefter fjerner du blasterormen med stinger :
http://vil.nai.com/vil/stinger/

her en video der guider dig trin for trin :
http://webguider.dk/VisArtikel.aspx?id=124
Avatar billede resten Nybegynder
29. oktober 2003 - 10:00 #17
Folk er godt point liderlige siden de bliver ved med at komme med det samme svar der er postet flere gange....
Avatar billede arlet Juniormester
29. oktober 2003 - 10:06 #18
Det er bare ærgeligt at de linker til det blasterfix, som ikke altid fjerner det hele..

Derfor skal man fjerne med stinger.
læs også her http://www.spywarefri.dk/virus.htm#msblast

De fleste svar er nogle halve svar, som bare forvirre spørgeren endnu mere...

Min vejledning guider trin for trin. nemt og ligetil..
Avatar billede hitengel Praktikant
29. oktober 2003 - 12:47 #19
Pointliderlighed eller ej, jeg giver pointene til den første, der kom med et brugbart svar. Men jeg kan først afgøre det om et par dage, da jeg skal prøve det af på den pågældende pc.
Stadigvæk: Kan der KUN være tale om Blaster?
Avatar billede tewee Nybegynder
29. oktober 2003 - 12:48 #20
squashguy: Du vil måske ikke lige fortælle mig hvor jeg kan hente de nye hvor de andre huller er rettet ?
Avatar billede arlet Juniormester
29. oktober 2003 - 12:49 #21
Hitengel -> Ja. det er blaster, helt sikkert..
Avatar billede hitengel Praktikant
29. oktober 2003 - 12:52 #22
Forresten: Kan Blaster medføre hardware-fejl? For min brors første pc kom med den samme fejlmeddelse, da vi installerede Xp, og det endte med, at han fik en ny fra firmaet pga. hardware-fejl. Den lavede meget høje klik-lyde, men først EFTER at vi havde fået fejlmeddelsen. Dette tiltog, og vi måtte bytte den.
Avatar billede arlet Juniormester
29. oktober 2003 - 12:53 #23
Avatar billede arlet Juniormester
29. oktober 2003 - 12:55 #24
hitengel -> Har ikke hørt om at blaster laver de ulykker..

Jeg er næsten 100% sikker på at blaster laver sådanne ting
Avatar billede arlet Juniormester
29. oktober 2003 - 13:01 #25
hitengel -> endnu et eksembel på blasterfix ikke fjerner det ordentligt.. http://www.eksperten.dk/spm/420323