Avatar billede tmontana Nybegynder
28. oktober 2003 - 11:36 Der er 7 kommentarer

Side by side

Jeg har to avi klip jeg gerne vil sætte sammen til et klip. Klippene skal være side om side eller oven på hinanden. Umiddelbart meget simpelt skulle man tro men jeg har endnu ikke finde noget program der kan løse problemet.
Avatar billede frewald Nybegynder
28. oktober 2003 - 12:40 #1
Redigeringsprogrammer som eks Premiere kan gøre det
Avatar billede tmontana Nybegynder
28. oktober 2003 - 12:53 #2
OK. Hvordan får man fat på det?
Avatar billede tmontana Nybegynder
28. oktober 2003 - 13:06 #3
Jeg sidder og sover lidt. Det er premiere jeg har brugt indtil videre. Det kan lave split screens hvilket også er fint nok, men det kan ikke, så vidt jeg kan se ihvertfald, finde ud af at sætte to klip sammen så man får det fulde skærmbillede fra hvert klip. Kan det passe?
Avatar billede frewald Nybegynder
28. oktober 2003 - 15:57 #4
Det kan det godt. Du skal bare bruge en DVE-effekt for at gøre det.
Avatar billede tmontana Nybegynder
28. oktober 2003 - 17:41 #5
øøøhhh....kan du præciserer det en smule
Avatar billede miss-g Seniormester
28. oktober 2003 - 21:29 #6
Ja, Premiere kan (hvis jeg/vi forstår det rigtigt): Køre to film på skærmen 1 foroven og samtidig 1 forneden. Mener det er et filter man bruger, og så kan man trækker i hjørnerne på skærmen og hive størrelsen på den film der skal vises.....
Avatar billede henninga Novice
29. oktober 2003 - 01:05 #7
Side by Side - Det vil sige at klippene skal trykkes sammen og vises amtidig ved siden af hinanden (?).
Brug "Motion" i Premiere. Der kan du trykke den ene til højre og den anden til venstre (eller op og ned).
Højreklik på dit klip og vælg Motion hvor du laver dine indstillinger.

Hvis du har Hollywood FX Pro er der en effekt der kan gøre det automatisk.
HenningA