Avatar billede b_ball Nybegynder
27. oktober 2003 - 20:40 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

2 links i et

kan man lave 2 links i et?? så man åbner 2 sider når man trykker på ET link??
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2003 - 20:45 #1
<ole>

Hvor skal de åbnes? URL?

/mvh
</bole>
Avatar billede b_ball Nybegynder
27. oktober 2003 - 20:47 #2
det er ikke noget jeg har lavet enu sidder bar og tænker på det;-) jeg så den nemerlig i en anden tråd her på siden engang man kan ikke finde det igen )-;
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2003 - 21:00 #3
Svaret er 'Ja' - men man kan ikke angive en metode, uden det vides, hvor de skal åbne
Avatar billede mousekeeperx Nybegynder
27. oktober 2003 - 21:03 #4
Skal der åbnes 2 nye vinduer eller skal det ene link åbnes i det eksisterende vindue?
Avatar billede b_ball Nybegynder
27. oktober 2003 - 21:10 #5
de to link skal åbne to sider i to iframes
Avatar billede skovenborg Nybegynder
27. oktober 2003 - 22:14 #6
hvis de skal åbnes i hver deres frame må du nok ty til java script:
<a href="java script:void(0);" onclick="self.frame1.location.href = 'test2.php';self.frame2.location.href='test3.php';">LINK</a>
<iframe name="frame1" id="frame" src="test.php"></iframe>
<iframe name="frame2" id="frame" src="test.php"></iframe>
Avatar billede roenving Novice
27. oktober 2003 - 22:28 #7
Tjah, man kan vel udnytte, at der er et native target:

<a href="test2.php" target="frame1" onclick="self.frame2.location.href='test3.php';">LINK</a>
<iframe name="frame1" id="frame" src="test.php"></iframe>
<iframe name="frame2" id="frame" src="test.php"></iframe>
Avatar billede skovenborg Nybegynder
27. oktober 2003 - 22:42 #8
nåjo, det jo rigtigt ;-)

Men man kan ikke sikre at folk uden javascript kan komme ind på begge sider på en gang. Men ja, man skal jo udnytte at de i hvert fald kan komme ind på en af dem :-)
Avatar billede roenving Novice
27. oktober 2003 - 23:31 #9
;O)
Avatar billede b_ball Nybegynder
27. april 2004 - 21:38 #10
svar
Avatar billede olebole Juniormester
27. april 2004 - 21:47 #11
... hvad skete der her ...?!!???!!!
Avatar billede roenving Novice
27. april 2004 - 21:47 #12
Fik du et svar ?-)
Avatar billede b_ball Nybegynder
27. april 2004 - 22:10 #13
jeg havde ikke fået noget svar og gad ikke se på jeg havde point ude..
Avatar billede roenving Novice
27. april 2004 - 22:15 #14
-- du havde da fået masser af svar ...
Avatar billede olebole Juniormester
27. april 2004 - 22:16 #15
Hvordan havde du forestillet dig, andre brugere i fremtiden skulle fravælge at foretage sig andet i deres fritid for hjælpe dig - når du lægger en så arrogant holdning for dagen?
Avatar billede olebole Juniormester
27. april 2004 - 22:18 #16
http://www.eksperten.dk/spm/475682
Man føler sig zq snart som komplet idiot, når man bruger sin tid på at hjælpe den slags ...!
Avatar billede b_ball Nybegynder
27. april 2004 - 22:21 #17
skal jeg lave en tråd?? så i kan få nogle points?
olebole>> jeg gider ikke give dig noget hvis du skriver i den tone!!
jeg vil gerne sige at det var min fejl undskyld!!! jeg læste ikke det hele igenne lage bare et svar... UNDSKYLD!!!
Avatar billede olebole Juniormester
27. april 2004 - 22:35 #18
Jeg har ikke bidraget med noget, der bør udløse points - men det er der andre, der har.
Min tone burde ikke kunne overraske i betragtning af handlingen - og at denne holdning synes at brede sig. Det glæder mig dog, du selv kan se, det var forkert  :)
/mvh