Avatar billede mndkpn Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:39 Der er 20 kommentarer

Grafikkort godt nok

Hej!

Jeg har sådan et grafik http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=45533

Kan i oplyse mig om det ville virke til følgende 2 spil? Og hvis ikke.. hvad "bivirkningerne" så er?
1. HALO (PC)
2. Final Fantasy XI (Det nye online multiplayer) (Tjek evt. www.squaresoft.com)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:49 #1
GeForceFX 5200 er ikke det hurtigste grafikkort på markedet, så det du kan komme ud for med de spil, er at du enten ikke kan slippe det flydende eller at du må spille det i en lav opløsning, med nogle funktioner/grafiske ting fra.

men det kommer også an på resten af din PC, om den lever op til minium kravene til spillene
Avatar billede gorgon100 Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:50 #2
det skulle det nok kunne.. kan du ikke se det ind på deres hjemmesider?? hvad minimum er??
Avatar billede mads.peder Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:50 #3
Det vil virke til de 2 spil, da dette kort understøtter direcx9 som er den nyeste grafik motor. DOg vil jeg ikkke udtale mig om hvilket detalje nivaue og opløsning du kan køre de 2 spil i :-)

Men køre dem kan du. Eller må du få alle mine point her på E :-)
Avatar billede mads.peder Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:50 #4
damn i er hurtige :-)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:54 #5
minium krav til Halo
http://www.microsoft.com/games/PC/halo.aspx#sysreqs

Microsoft® Windows® 98SE/Me/XP/2000
PC with 733 MHz equivalent or higher processor
128 MB of system RAM
1.2 GB available hard disk space
8x speed or faster CD-ROM drive
32 MB T&L capable video card required
Sound card, speakers or headphones required for audio
Microsoft Mouse or compatible pointing device
56.6 Kbps or better modem or LAN for online play; broadband to run a server
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:57 #6
du kan hente HALO trial version og prøv den før du køber spillet

http://www.microsoft.com/games/PC/halo.aspx#downloads
Avatar billede mndkpn Nybegynder
27. oktober 2003 - 16:17 #7
Min pc:
Pentium 4 2.4 ghz
256 Ram snart 512 pc 2100 ddr
ja, også det grafikkort
Har prøvet demoen men der "hakker" det når der sker meget på en gang... hvad skyldes det? RAM eller grafikkort?
Avatar billede mads.peder Nybegynder
27. oktober 2003 - 16:45 #8
Grafikkort. Men du skal op i nogle meget hurtige graffikort før den ikke gør det. Kører selv med et RADEON 9500 128mb ddr . Og den hakker sq også nogle gange ved mig. Det hurtigste kort lige for tiden (GeforceFX5950) kan i en opløsning på 1600x1200 blive tvunget helt ned i 28 FPS . Så det er et meget krævende spil. Kør ik alt for høj opløsning, og så skal det nok gå ;)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. oktober 2003 - 16:50 #9
hvilken opløsning spiller du det i da?
Avatar billede mndkpn Nybegynder
27. oktober 2003 - 17:17 #10
1074 * et eller andet 640 tror jeg.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. oktober 2003 - 17:40 #11
1024*768, har du så slået alt til under options *der er sikkert noget med details, textures osv som kan sættes til low - medium - High*
Avatar billede mndkpn Nybegynder
28. oktober 2003 - 08:36 #12
Ja, det er jeg ret sikker på.. jeg mener selv det er fordi den har så lidt RAM nu... (256) det syntes jeg ikke selv er meget.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. oktober 2003 - 13:42 #13
har du prøvet at sætte dem på LOW?
Avatar billede mndkpn Nybegynder
28. oktober 2003 - 14:30 #14
LOW??? Det ved jeg ikke... har prøvet en masse ting men det der siger mig ikke noget. Have en bærbar for ca. ½ år siden som kun havde 128 RAM. Og der spillede jeg meget Warcraft 3. Når jeg kom i en situation hvor jeg skulle kæmpe imod mange andre creatures hakkede den for vildt. billede kunne stå stille i 30 sekunder. det var heldt vildt. Der proppede jeg ca. 256 RAM i og det kørte perfekt bagefter!!! så jeg tror jeg køber mig nogle RAM.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. oktober 2003 - 15:09 #15
er der ikke noget med at GeforceFX serien har temmelige store problemer med DirectX 9?
Avatar billede mndkpn Nybegynder
28. oktober 2003 - 15:32 #16
Nej nej. det virker jo perfekt til andre spil hvor der ikke er så meget
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. oktober 2003 - 15:43 #17
jeg er temmelig sikker på at GeforceFX serien har problemer med DirectX 9 Spil, og som skulle bliver rettet med de nye Detornator 50 serien.

kan være de andre spil, ikke er DirectX 9 spil
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. oktober 2003 - 15:53 #18
som du eks. kan se her:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/10/01/3165089

Så ligger GeforceFX 5600 Ultra på 32.8 FPS i HALO i 1024*768 NOAA/AF
og GeforceFX 5900 Ultra på 45.3 FPS i samme test

så du skal nok ikke regne med mange flere FPS, med mere ram

så du skal nok enten sænke dine indstillinger for at kunne kører det nogen lunde flydende
Avatar billede mndkpn Nybegynder
28. oktober 2003 - 16:11 #19
mener du min opløsning??? altså 800* 640 eller hvad det nu hedder?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. oktober 2003 - 16:13 #20
hvis du har alle details på HIGH, så prøv medium eller low, eller sæt din opløsning ned til 800*600 eller 640*480