Avatar billede hcs Nybegynder
27. oktober 2003 - 12:55 Der er 1 kommentar

Spørgsmål vedr. SCR - filer

Vi har et par animationer der skal laves om til en screen saver, er det ikke scr-filer man gør det med og hvordan (hvilket program bruger man) ?
Avatar billede driis Nybegynder
27. oktober 2003 - 15:45 #1
En SCR fil er principielt en Windows EXE, der blot skal overholde nogle få specifikationer. Der findes et scrnsave.lib library der ofte bruges til det, og som giver dig mulighed for at springe alt andet over end blot at programmere selve screensaveren.

Det er muligt, du kan finde et program på nettet, der er i stand til at omdanne en animation i netop dit format til en screensaver. Ellers må du selv programmere det.

Jeg har et eksempel på en (meget simpel) screensaver liggende, som du kan se, hvis det har interesse (Skrevet i C++)