Avatar billede delbanco Nybegynder
06. januar 2001 - 11:48 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

LYSAVIS

Jeg vil gerne have Politikens lysavis indsat i det gråfelt på www.need2know.dk, men hvordan indsætter jeg tekststrengen så den vises i \'ruden\'?:

<!---import kode start---;<BR>&lt;!---IE
Kode---&gt;<BR>&lt;NOLAYER&gt;<BR>&lt;IFRAME SRC=\"<A
href=\"http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?TemplateID=1585&amp;Params=3;3;0;3;3;150;542;_parent;_1585\">http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?TemplateID=1585&amp;Params=3;3;0;3;3;150;542;_parent;_1585</A>;\"
WIDTH=150 HEIGHT=542 MARGINWIDTH=0 MARGINHEIGHT=0 HSPACE=0 VSPACE=0
FRAMEBORDER=0 SCROLLING=NO
BORDERCOLOR=\"#000000\"&gt;&lt;/IFRAME&gt;&lt;BR&gt;<BR>&lt;/NOLAYER&gt;<BR>&lt;!---IE
Kode---&gt;<BR>&lt;!--- Netscape kode----&gt;<BR>&lt;TABLE CELLSPACING=0
CELLPADDING=0 BORDER=0 HEIGHT=1
WIDTH=1&gt;<BR>&lt;TR&gt;&lt;TD&gt;<BR>&lt;ILAYER ID=polnews VISIBILITY=hidden
HEIGHT=542 WIDTH=150&gt;&lt;/ILAYER&gt;<BR>&lt;/TD&gt;&lt;/TR&gt;
<BR>&lt;/TABLE&gt;<BR>&lt;!--- Netscape kode----&gt;<BR>&lt;!---import kode
slut--&gt;<BR>&lt;!---import kode start --- Skal placeres lige før
&lt;/BODY&gt;!!! ---&gt;<BR>&lt;LAYER SRC=\"<A
href=\"http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?TemplateID=1585&amp;Params=3;3;0;3;3;150;542;_parent;_1585\">http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?TemplateID=1585&amp;Params=3;3;0;3;3;150;542;_parent;_1585</A>;\"
visibility=hidden onLoad=\"moveToAbsolute(polnews.pageX, polnews.pageY);
polnews.clip.height=542; polnews.clip.width=150;
visibility=\'show\';\"&gt;&lt;/LAYER&gt;<BR><!---import kode slut-->
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2001 - 12:28 #1
Du bestiller koderne hos politiken og sætte dem ind ved hjælp at html koder. Skriv f.eks. i det felt du vil indsætte politikens lysavis : politiken. Søg så dette ord og erstat det med koderne fra politken\'s webmaster. Se eksemplet på http://www.mulle.adsl.dk/nou_ny1/index.htm
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2001 - 12:29 #2
Det skulle være et svar sorry.
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. januar 2001 - 12:29 #3
Først skal du sætte den ind i notepad og så bagefter ind i frontpage (under HTML), det er en fejl i FP2000. Prøv det :o)
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2001 - 12:30 #4
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2001 - 12:33 #5
ØØhh det er ikke lysavisen du vil indsætte det er løbesedlen, men det er samme fremgangsmetode. Jeg brugeer selv editpad til at sætte disse koder ind med, hvad enten jeg bruger word eller frontpage.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2001 - 12:34 #6
Jeg kopiere koderne direkte fra mailen over i EditPad, hvor jeg har min side stående i. Der har jeg så fundet mit ledeord.
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. januar 2001 - 12:54 #7
Kharder>>>> Han har jo koden, men den ser lidt smadret ud, synes du ikke?
Det er fordi at hvis man kopier noget fra en side og så over i FP2000, under HTML, så kan den ikke rigtig finde ud af det. Men hvis man kopier det over i Notepad, og derefter over i FP2000, så er problemet løst.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2001 - 13:04 #8
Det er da en uhyggelig bredte du køre dinne sider med ;o)
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2001 - 13:21 #9
Jeg naper siden over i editpad og retter i den der, så er det også på plads. Den ovenævnte koder kan jeg nu blot ikke få til at virke.

Jeg bestiller selv et hold, da jeg skal bruge den til siten i nærmeste fremtid.
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. januar 2001 - 13:23 #10
Kharder>>>> Her er en del af koden:
&lt;!---IE Kode---&gt;
Der skulle nok have stået:
<!---IE Kode--->
Det er FP2000 der ødelægger det hvist man ikke først har haft det igennem Notepad.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2001 - 13:39 #11
Ja og det samme sker med word, hvis man redigere i den tabel, som man har plaseret script eller andre små finurligheder. ;o). Jeg har både fået ødelagt ur, dato samt tæller fordig, jeg kom ind i samme celle og ville lave nogle ændringer.
Avatar billede delbanco Nybegynder
07. januar 2001 - 10:28 #12
Men, hvordan finder jeg det grå felt (www.need2know.dk) under html, hvor jeg skal have placeret løbesedlens lysavis. Jeg kan ikke \'se\' feltet under html - eller kan jeg ?
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2001 - 10:35 #13
Det gå felt skal blot bestå af en tabelcelle, som du så skriver f.eks. politiken i. Så går du ind og åbner siden med Notepad eller EditPad;o) så søger du på ordet politiken. EdiPad vil så markere ordet. Indsæt så koderne fra mailen fra politiken og gem. Så browser du siden for at se om det ikke skulle værre ok. Hus du skal være online når du gør dette.
Avatar billede delbanco Nybegynder
07. januar 2001 - 11:08 #14
TUSIND TAK - RESULTATET KAN NU SES PÅ www.need2.know
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2001 - 11:20 #15
Hej delbanco, jeg kan ikke loade siden, den kommer slet ikke op. Har haft fat i den tidlligere idag uden problemer. Er der gået brog i noget?
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2001 - 11:23 #16
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2001 - 11:38 #17
Yes gid du så også ville lave siden i 800 x 600. ;o). Jeg føjer dig ind på netomkring startsiden. Har sat din side ind på http://www.mulle.adsl.dk/nou_ny1/index.htm
Avatar billede delbanco Nybegynder
07. januar 2001 - 15:36 #18
Hvordan laver jeg siden i 800x600 ?
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2001 - 18:30 #19
Ydre rammen må max være 20,5, så giver det hele sig selv. Hvis du selv laver siden i skærmformatet 800 x 600, så kan du hurtigt se hvordan det virker.