Avatar billede styggeulv Nybegynder
27. oktober 2003 - 07:13 Der er 3 kommentarer

cd-brænder holder op med at virke/kunne læses efter et stykke tid

Hej, - en sær ting: XP "ser" min cd-brænder når jeg starter op, og jeg kan afspille/indspille normalt.. men når jeg forsøger at bruge det igen efter ca. 1 times tid, så "ser" XP ikke nogen filer på de cd'er, jeg sætter ind, og forsøger jeg at brænde med NERO6, skriver systemet "Waiting for drive to become ready". Mit dvd-drev har IKKE disse probs, og jeg har fået cd-brænderen udskiftet af Yamaha på garanti (crw3200e), da jeg var sikker på den var i stykker, men den nye gør nøjagtig det samme.. Jeg har prøvet alt hvad jeg ku' finde på Nettet: Ændret upper/lower filters i regbasen, ledt efter gl. Roxio-filer, af-/geninstal. osv., disablet IMAPI, men det bli'r VED!!! Hjælp!! P.t. kører mine cd/dvd-drev over en modif.bios fra lumberjacker.de, sådan at mit Promise raid fungerer som 2 ekstra IDE-kanaler. cd-er master på0 og dvd master på1. Bundkort Asus a7v333, 768ram, xp2000+. og problemet opstår OGSÅ, når jeg sætter cd-brænderen som slave på mine harddiske på de "normale" controllere... HJÆLP!!??

-Ulven-
ps. en pc uden brænder er som en flæskesteg uden svær! ;-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. oktober 2003 - 07:28 #1
ja det kan jo være pga. den moddede bios :(
men hvorfor køber du ikke en disk mere magen til den du har, og kører raid 0 på dem - så har du 4 frie pladser til cdrom og brænder og dvd etc
Avatar billede bleze Nybegynder
27. oktober 2003 - 12:04 #2
prøv at få computeren up-to-date via http://www.windowsupdate.com
Avatar billede styggeulv Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:22 #3
bleze - jeg kører jævnligt update, og det gør ingen forskel :-(
metal hansen: selvom jeg hægter brænderen på den "rigtige" ide-port, og kører med "normal bios", så har jeg stadig problemet!