Avatar billede roo104 Nybegynder
26. oktober 2003 - 20:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installation af 8i eller 9i under linux

Jeg har forsøgt at installere både 8i og 9i, men uden held.
I 8i kører jeg bare ./runinstaller fra en shell hvorefter den bare hænger. Den starter en proces, jre, som bare kører uden at lave noget. Efter 4 timer stoppede jeg den.

I 9i pakkede jeg de 3 cd'er ud med gunzip og ville køre cpio, som skulle extracte cd'erne, men den hænger også bare.

Jeg vil helst have installeret 8i. Hvad skal man gøre for at installere det ?
Jeg har glibc 2.3 hvilket burde være godt nok, er det noget med brugere, jeg prøver bare med en stadard brugerlavet af Mandrake 9.1
Avatar billede lap Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:05 #1
oracle understøtter ikke mandrake, og derudover er glibc 2.3 for ny til Oracle 8i.

Der findes forskellige vejledninger hos suse om hvordan du "snyder" oracle ind. Har du oprettet en oracle bruger og en dba gruppe osv. - altså alt det man skal gøre for at installere oracle?
Avatar billede lap Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:07 #2
tag et kik på denne side - klik på kassen i den matrix, som passer bedst til din installation: http://www.suse.com/en/business/certifications/certified_software/oracle/matrix.html
Avatar billede lap Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:10 #3
jeg vil tro, at denne er tættest på oracle 9i som du nok bør bruge: http://www.suse.com/en/business/certifications/certified_software/oracle/db/9i_80.html
Avatar billede roo104 Nybegynder
26. oktober 2003 - 22:34 #4
hvordan med redhat 9. Så vidt jeg kan se burde redhat kunne køre med oracle, eller skal jeg have fat i suse ?
Avatar billede roo104 Nybegynder
27. oktober 2003 - 18:55 #5
har fundet denne tutorial http://linux.oreillynet.com/lpt/a/4141 til redhat
Avatar billede lap Nybegynder
27. oktober 2003 - 20:35 #6
Ja, det ser godt ud - den vejledning vil virke, men hvis det skal bruges i produktion, så kan det IKKE anbefales. I produktionsmiljø bør det være en certificeret kombination - f.eks. Oracle 9ir2/RedHat enterprise server.
Avatar billede roo104 Nybegynder
22. november 2003 - 13:25 #7
Nå lukker .. må nok sige at mine linux evner ikke rækker til at installere oracle, så jeg bruger bare en windows installation