Avatar billede tetris Nybegynder
26. oktober 2003 - 20:41 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvilket grafikkort bør man vælge?

Halløjsa
Jeg er i gang med at prøve at sammensætte en ny PC, som hovedsageligt skal bruges til gaming af de nyeste og de fremtidige spil.
Jeg har forsøgt at sætte mig ind i tingene da jeg ikke er ret erfaren med hensyn til sammensætning af PC'er, men er stadig i tvivl om en del.
Derfor har jeg valgt at spørge ekspeterne(jer) om, om det jeg har sat sammen hidtil kan anbefales(hvis i har brug for flere oplysninger så skriv det venligst og i skal få dem):
- CPU=  Pentium4 3200 MHz 800FSB BOX (incl køler)
- Bundkort= P4M-875P Max
Og så er der grafikkortet, som jeg er meget i tvivl om, men har hørt og læst en del om:
- Radeon 9800 Pro 128 Mb
- Radeon 9800 Pro 256 Mb
- Radeon 9800XT 256 Mb

Og så vil jeg altså gerne først høre om en sammensætning af denne CPU og dette bundkort er noget i kan anbefale,
og hvilket af disse grafikkort der bedst kan anbefales at købe sammen med dem(altså med prisen taget i betragtning).
Og hvis i kunne anbefale en bedre sammensætning, må i meget gerne også gøre det, bare husk at den næsten KUN skal bruges til gaming.
Men kom med så mange kommentarer, ideer og anbefaling som muligt ,for vil helst ikke lave et fejlkøb(igen).
På forhånd tak

PS. har ca. 8000-10000 kr. at gøre med... men hvis en smule penge oveni kan gøre et godt
Avatar billede tetris Nybegynder
26. oktober 2003 - 20:44 #1
undskyld.. der skulle have stået:
"men hvis en smule penge oveni kan gøre et godt udslag i performance, så vil jeg gerne bruge dem(i må gerne nævne forretninger, hvor tingene kan købes billigt)"
Avatar billede kxrider Nybegynder
26. oktober 2003 - 20:53 #2
Cpuen lyder fin, men er det en Northwood??
Bundkortet er også vel ok, men det kan fås en lille smule bedre, men det kommer selvfølgelig an på hvad du vil ofre på den.
Af grafikkortene ville jeg nok vælge Radeon 9800XT 256 mb et suverænt grafikkort efter min mening :o)

Kxrider
Avatar billede tetris Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:00 #3
ja modellen er en Northwood... hvis du har forslag til et bedre bundkort så sig endelig til... for vil som sagt ikke lave fejlkøb igen, og tak for buddet... så er Radeon 9800XT 256 Mb nok det jeg hælder mest til at vælge nu, selvom det er lorte dyrt, men altså bare kom med ALLE mulige ændringer der kunne gøre sammensætningen bedre.
Avatar billede kxrider Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:02 #4
okay ja, så kan din cpu jo ikke være meget bedre ;o)

Prøver lige at se om jeg kan finde et kanon super bundkort til den :)
Avatar billede kxrider Nybegynder
26. oktober 2003 - 21:11 #5
Fandt dette Syntes jeg ser vildt godt ud -->

Gigabyte GA-8KNXP ATX
CPU: Intel Pentium4 ??-3.06+GHz
Socket: Socket 478
Chip: Intel 875P
FSB: 533/800MHz
Slots: 5PCI / 1AGP / 2xUSB2.0 / FireWire / GigaLAN / Audio
IDE: 4-Ultra DMA/100 / RAID133 / 2xSerial150 ATA
Ram: 6 x 184-pins DDR PC3200 RAM
Cache: On Chip

Det koster 1845 ,-
Avatar billede tetris Nybegynder
27. oktober 2003 - 17:11 #6
Ja af hvad jeg kan se, ser det bundkort da ok ud, men det der: "??-3.06+GHz" betyder det at det også kan klare en P4 processor på 3.2 GHz, som min jo er på??
Men hvis du bedst kan anbefale Radeon 9800XT 256 Mb i forhold til alle andre grafkort og med både pris og performance taget i betragtning, så går jeg efter det.
Og hvis du også kan anbefale det bundkort(BTW. er det her navnet på det eller hvad? --> Gigabyte GA-8KNXP ATX, og ved du om man kan købe det på www.shg.dk?) sammen med min processor, så går jeg også efter det.
Altså hvis du i det hele taget mener at denne sammensætning kan rykke, og ikke har flaskehalse så regner jeg sku med at købe det.
så hvis du lige vil kigge på det en sidste gang, og sige god for det.. så tror jeg, jeg vil købe det.

Men plz sig, hvis jeg på anden måde kan lave en sammensætning, som vil give mig mere for pengene og som vil kunne trække spillene bedre.
Og det der med Northwood, hvorfor er det godt?... hvis du gider forklare det.
Men mange tak for hjælpen indtil videre og hvis du lige vil svare på disse sidste spørgsmål... så ville det være kanon... og så er det vist alt hvad jeg ville vide.
Avatar billede tetris Nybegynder
27. oktober 2003 - 20:45 #7
Og hvis du har nogle tip me hensyn til RAM.... er de også velkomne
Avatar billede kxrider Nybegynder
28. oktober 2003 - 19:37 #8
puuuuuuha, jeg lagde ik lige mærke til at din var SÅ kraftig :O)
Så jeg måtte finde et andet --->

Intel La Crosse D865GLCL
CPU: Intel Pentium4 1.6-3.6GHz
Socket: Socket 478
Chip: Intel 865G
FSB: 533/800MHz
Slots: 3 PCI / 1 AGPx8 / LAN / Audio / USB2.0 / VGA
IDE: 4-Ultra DMA/100 / 1xSerial ATA150
SCSI: ingen
Ram: 4 x 184-pins Dual DDR3200 RAM
Cache: på Chip

mht. grafikkortet ville jeg selvfølgelig godt kunne finde et Totalt overdrevet grafikkort, men med et Radeon 9800XT tør jeg godt love at du bliver glad :O) og at det kan køre ALT og ALLE spil som udkommer de næste år, så køb det, det bliver du glad :)

du kan få det billigst her --> www.mariendals.dk

og her rammene som er oversyge hurtige -->

RDRAM PC1066 Kingston 256MB ValueRAM
Type: ECC RDRAM PC1066 184-pins
Bit: 16bit
Latency: 32ns

koster det billigste sted 929,- hos proshop direkte --> www.proshop-direkte.dk

Jeg vil sige det er FSBen der gør Northwood en tak bedre.

HELD og LYKKE med købet, håber du kunne bruge rådene :o)

MVH Kxrider
Avatar billede kxrider Nybegynder
28. oktober 2003 - 19:39 #9
how uuuups det er bundkortet du kan få billigst hos www.mariendals.dk

Held og lykke med det :O)

KXrider :-)
Avatar billede tetris Nybegynder
29. oktober 2003 - 21:40 #10
jeg accpepterer  dit svar... men denne tråd bliver vel ikke slettet så... gør den?
Avatar billede kxrider Nybegynder
30. oktober 2003 - 14:23 #11
slettet?? Nej tråden bliver ikke slettet her på experten.dk de bliverbare lukket, så de ikke ligger og folk ikke ligger mærke til dem:)
Avatar billede tetris Nybegynder
30. oktober 2003 - 19:51 #12
Hmm jeg er nok bare ikke for smart... men kan ikke finde de ram du mener... du kunne vel ikke finde et direkte link til rammene...så er du flink
Avatar billede kxrider Nybegynder
31. oktober 2003 - 14:02 #13
gå ind på www.edbpriser.dk >>hardware>>Ramblokke>>Ram-type:RDRam1066>>maxpris:2000kr. >>vælg kingston
Avatar billede tetris Nybegynder
31. oktober 2003 - 21:07 #14
Det her: "Ram: 4 x 184-pins Dual DDR3200 RAM" Citat fra bundkortets info.... hva betyder det?