Avatar billede rowald Nybegynder
26. oktober 2003 - 16:41 Der er 22 kommentarer

Mine filer går amok?

Jeg har nogen mystiske problemer efter en frisk Xp install på ny disk?
Jeg valgte NTFS til min nye system disk.
Har udover 3 FAT formaterede HD i compen.
Filerne på disse drev opfører sig meget mærkeligt?
Nogen filer får navne som dette %!~ie6.~!~ & ÕIC00073.JPG
Andre gange siger Xp at filerne og mapperne er skadet og ikke kan åbnes.
Får beskeden "Syntaksen i filnavnet, mappen eller diskenhedsnavnet er forkert"
Kører jeg f.eks. en .avi fil kommer der en gul advarselstrekant som siger filen er beskadiget kør chkdsk værktøjet. Kører jeg så en checkdisk under Xp med "ret fejl" stopper den og siger kontrol kunne ikke udføres. Og nogen gange får jeg muligheden for at vælge scandisk på drevet ved næste genstart.
Her finder den så en masse fejl med ugyldigkæde og retter dem men de kommer tilbage igen.

Har virkelig brug for hjælp her :o)
Har muligheden for at flytte mine data rundt og formatere de andre drev til NTFS en ad gangen, men ved overhovedet ikke om det er det der er galt?

Selv nogen af mine bookmarks har fået kage i navnet som Ingeniøren_net

Håber virkelig nogen kan hjælpe
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:24 #1
scan dyret for alt hvad der kan tænkes af virus, trojaner og orme, lyder nærmest somom du er blevet godt og grundigt bidt :o(
Avatar billede rowald Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:37 #2
Der er jeg ikke. Var det bare det så ok og en om install.
Det er en helt frisk Xp install på en raptor disk på en promise controller.
Tror min Xp er gået hurtigt kold i de høje omdrejninger.

Kan heller ikke få hul igennem til min Tilføj/Fjern windows komponenter. Den siger Kunne ikke åbne INF-filen msmqocm.inf
Fejlkode er 0x2 på linie 2011777033
Og filen findes ikke i systemet??

Hjælp!!!! :o)
Avatar billede resten Nybegynder
26. oktober 2003 - 18:51 #3
Har du scannet den for vira som retaxes foreslår ?
Avatar billede magictouch Nybegynder
26. oktober 2003 - 19:00 #4
Jeg valgte NTFS til min nye system disk.

Har udover 3 FAT formaterede HD i compen. Hvad har du til at styre dem?

Et forslag kunne være, at du formaterer og installerer på c. drev igen og vælger fat 32
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2003 - 19:06 #5
magictouch> hvad skulle fordelen være ved at bruge filsystemet FAT i stedet for NTFS, det forstår jeg simpelthen ikke!
Avatar billede resten Nybegynder
26. oktober 2003 - 19:11 #6
Jeg kan heller ikke se logikken i det....
Avatar billede magictouch Nybegynder
26. oktober 2003 - 19:15 #7
Næh,det virker heller ikke logisk,det jeg mener er,NTFS kan ikke styre FAT drev, så for nemheds skyld så 1 drev istedet for 3, derfor forslaget
Avatar billede resten Nybegynder
26. oktober 2003 - 19:16 #8
Windows xp på et ntfs drev har ingen problemmer med at styre drev med fat32/fat16.
Avatar billede magictouch Nybegynder
26. oktober 2003 - 19:20 #9
resten>Du har ret, hvad tænker jeg på:-(
Avatar billede rowald Nybegynder
26. oktober 2003 - 19:52 #10
Jeg kører min raptor system over en promise SATA 150TX2plus controller hvor yderlige en alm IDE133 HD er sat på controlleren. Derudover er det bundkortet der kører resten på alm IDE.
Alt er scannet og kørt med Norton MaxX.
Tror ikke det har noget med NTFS at gøre, men noget Xp der går amok.
Alt er opdateret men visse filer rundt omkring kan ikke køres eller ændres.
Får beskeden "Syntaksen i filnavnet, mappen eller diskenhedsnavnet er forkert"
BAD BAD BAD Hjælp!!!
Kunne det tænkes at tingene blev normale hvis jeg lavede en format C:?
Og ikke mindst at filerne på de andre drev blev normale igen??
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. oktober 2003 - 20:13 #11
For mig lyder det som du har en harddisk der ikke kan finde ud af at skrive korrekt - dvs. din harddisk er ved at stå af.
Avatar billede rowald Nybegynder
26. oktober 2003 - 20:56 #12
Det kan det heller ikke være, for så er det alle 4 HD der skriver forkert.
Det er hvad jeg lige kan se enkelte .mpg .avi .mp3 filer som har fået nogle mærkelige navne og ikke kan køres. Derudover er der et par mapper osse.
Mystisk??
Prøver lige at starte på en startdisk og se om jeg kan få kontakt til de bad mapper der, og om filerne hedder mystiske ting derude osse.
Avatar billede zenze Nybegynder
26. oktober 2003 - 22:36 #13
Var det kun SATA disken, som var tilsluttet da du installerede WinXP?
Ellers så prøv det og se efterfølgende om du kan få kontakt med data på IDE133 HD - og så tror jeg du skal prøve at tilslutte sidstnævnte til en af bundkortets ide controllere.
Avatar billede rowald Nybegynder
26. oktober 2003 - 23:04 #14
Jeps den fik XP kun med den nye SATA disk sat i. Resten blev så monteret senere. Min gamle sys disk er sat på controlleren. Disse disk kører fint og har ikke set nogen fejl eller myskiske fil navne på dem. Kun en masse FOUND mapper fra alle de scandisk jeg efterhånden har fået kørt.
Den ene af de 2 sidste HD indeholdte tilsyneladende kun små fejl som kunne rettes. Tilbage sidder jeg nu med kun 1 HD med kluder i, en IBM Deskstar. Tog en backup af alle de filer som virkede, stoppede den i en anden computer. Og fanme der er der osse fejl "Syntaksen i filnavnet, mappen eller diskenhedsnavnet er forkert"
Så den får lige en NTFS format på den anden maskine nu, så må vi se hvad den siger til det. Men tør jeg bruge den igen?
Avatar billede zenze Nybegynder
26. oktober 2003 - 23:35 #15
Så får du et svar herfra, - me kør lige IBM/Hitachi's fejlfinding og vedligeholdelsesprogram:
http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm
Måske kan du vride noget ud af disken, hvis u reparerer med DFT
Avatar billede zenze Nybegynder
26. oktober 2003 - 23:38 #16
Nå ja, der var så ikke så meget svar i dét. Det er jo også blevet sent |0)
Avatar billede rowald Nybegynder
26. oktober 2003 - 23:55 #17
Den formaterede den fint ingen fejl? Kørte en fuld disk scan men fik ingen status. Prøver lige det du skrev. Det er den Drive Fitness Test (v3.50) ik?
Avatar billede rowald Nybegynder
27. oktober 2003 - 00:58 #18
Ellers godt program men det gider ikke arbejde sammen med den IBM disk??
Den finder den men gider ikke lave scan på netop den disk, måske fordi den er ny formateret?
Jeg har sat den i min comp igen og lagt en masse copy af forskellige filer over på den, for at se om den laver kuk i nogen af dem igen.
Jeg kommer tilbage imorgen aften ca. kl. 19 og kigger om nogen skulle ha fundet på noget.
Kunne vildt godt tænke mig at få den disk undersøgt nærmere, så jeg evt. kunne få fejlen fundet, inden jeg kommer for godt i gang med at installere programmer. Hvis det alligevel ender med en format C:
Avatar billede rowald Nybegynder
27. oktober 2003 - 07:22 #19
Tænder så min comp idag og der er mega kuk i den IBM disk. Først er mappen som jeg lagde en masse filer i tom, men brugte alligevel ca 500 mb. plads på disken.
Så kan drevet overhovedet ikke læses. Og størrelsen på drevet forsvinder?
Lavede en hurtig expres format til FAT32 og den var klar igen???
Avatar billede magictouch Nybegynder
27. oktober 2003 - 07:41 #20
Avatar billede rowald Nybegynder
27. oktober 2003 - 18:49 #21
Den vil ikke kører scan på den i dos desværre.
De andre drev er ikke noget problem.
Den er vildt mystisk. Findes der ikke noget overflade scan der kan kører under XP. Den der ligger i Xp viser ingen fejl eller status overhovedet. Bare kontrol udført arrrrrrrrr
Kunne den disk ikke bare sige klik klik og så færdig med den, så jeg kan være 100% sikker på at det er den der laver disse mystiske fejl.
Avatar billede zenze Nybegynder
27. oktober 2003 - 19:34 #22
Jeg har en WD 1000JB - som står og siger 3 - så 4 - og 4 kliklyde, og det bliver den ved med uanset om jeg genstarter ved at trykke på RESET (CTRL+ALT+DEL kan jeg ikke få til at virke).
Når jeg så lukker ned og starter op 10-20 sek. efter åbner den modvilligt og OS bliver indlæst.
Hvis der er vigtige filer på den, som du skal redde, så prøv lige det nummer med den!