Avatar billede mathsk Nybegynder
26. oktober 2003 - 14:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mac på pc?

Jeg har hørt vilde rygter om at de kan lade sig gøre at ligge et mac os ind på en pc? men kan det egentlig på nogen måde lade sig gøre?
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
26. oktober 2003 - 14:41 #1
De(t) nyeste OS til MAC kører oven på en UNIX-variant, så måske kan Linux tilbyde noget der - jeg ved dog ikke om der er krav til Hardware, som pc ikke kan opfylde?
Avatar billede faramir Nybegynder
26. oktober 2003 - 15:27 #2
Altså mac os er bygget op om en helt anden hardware-struktur end en pc's og det lyder derfor mærkeligt at det ville kunne lade sig gøre... Der er derimod lavet mange programmer der kan lægge et "skin" på din windowsplatform så den kommer til at ligne mac os med grafiske menuer o.lign. hvis det bare er det du søger?
Avatar billede mathsk Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:17 #3
jeg ved man kan få skins der ligner, men kan man gøre selve menuerne ens? altså fjerne start og alt det andet så det hele er magen til macs OS?
Avatar billede faramir Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:20 #4
Jeps det kan man sagtens... Har selvfølgelig glemt navnet på det... ;-)
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
27. oktober 2003 - 10:37 #5
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2003 - 14:13 #6
Tjek min desktop :)

http://www.pacroon.dk/screenshot.png

Man kan sagtens tilnærme :P
Avatar billede mathsk Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:15 #7
hovsa, det var jo ikke det, jeg ville ikke køre pc på mac, men omvendt =-)
Avatar billede mathsk Nybegynder
27. oktober 2003 - 14:23 #8
JA.. det var præcis sådan jeg mente, hvad er det? og hvor kan det hentes? er det freeware?
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
27. oktober 2003 - 15:01 #9
http://www.macwindows.com/emulator.html er både mac på pc og omvendt