Avatar billede z42cool Nybegynder
26. oktober 2003 - 14:29 Der er 1 løsning

Quiz anlæg

Hej eksperter,

Jeg har ikke ret meget forstand på elektronik, men jeg skal have lavet et quiz anlæ med 3 pærer og 3 kontakter. Når en kontakt aktiveres skal den tilhørende pære lyse op og de 2 andre kontakter/pærer skal ikke kunne aktiveres. Derudover skal der være en kontakt til quizmasteren der slår det hele til/fra så han kan styre hvornår deltagerne kan begynde at trykke sig ind!

Er der nogle der ved hvor der kan findes diagrammer, beskrivelser, komponenter etc.

/Andreas
Avatar billede scb Praktikant
26. oktober 2003 - 15:22 #1
http://www.mitedu.freeserve.co.uk/Circuits/Misc/quiz.htm
quizmasterens kontakt kan laves ved at + til alle deltagerkontakter tændes med en fælles kontakt.
-SCB