Avatar billede skarven Nybegynder
26. oktober 2003 - 14:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

fryser ved opstart

Hej
Er der nogen der har et forslag til hvad der kan være i vejen. Jeg har opdelt min hd i to partioner hvor jeg har lagt windows 2000 server på c:\ og windows xp på e:\ mit grafikkort er et nvidia geforce2 MX til pci, med de sidste nye opdateringer. Ved opstart vælges windows xp og der ingen problemer, vælges windows 2000 server fryser den ved opstart. Jeg kan starte serveren hvis jeg vælger at der skal startes i vga mode, hvad kan der være galt får sku grå hår af det.
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. oktober 2003 - 14:15 #1
Hmmm det kan jo være forskellige ting. Du kan prøve med er repair at din 2000 server, men sandsyneligheden for at den ødelægger dine dualboot muligheder er stor, så du skal forfrag med XP bagefter.

Er du helt sikker på at de drivere du anvender i serverudgaven er de rigtige
Avatar billede skarven Nybegynder
26. oktober 2003 - 14:22 #2
Har prøvet repair af 2000 server hjalp ikke. Og er helt sikker på det er de rigtige drivere de er hentet ved nvidia de er til xp/2000
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. oktober 2003 - 14:27 #3
Hvad med ram problemer. har du mulighed for at låne noget andet ram og forsøge med det. Normalt er det XP der giver problemer med ram der ikke er helt perfakt, men 2000 kan vel også lave knuder.
Avatar billede skarven Nybegynder
26. oktober 2003 - 14:29 #4
det vil jeg lige prøve så havde det i tankerne låner lige knægtens ram
Avatar billede skarven Nybegynder
26. oktober 2003 - 15:59 #5
prøvede at udskifte ram stadig det samme flere forslag
Avatar billede krasmussen Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:49 #6
Hvornår "gik det galt" ?? har server-opstart virket med grafikkortet ?
Avatar billede skarven Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:52 #7
det har aldrig virket med grafikkortet, har prøvet at bruge det integrerede grafikkort så er der total sort skærm.
Avatar billede krasmussen Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:58 #8
Du kan måske prøve, at hente de engelske!!!!! drivere til W2K - boot server-sessionen op i VGA og tilføje kortet dén vej.......hvis det ikke allerede er forsøgt.
Avatar billede skarven Nybegynder
26. oktober 2003 - 20:02 #9
har fundet ud af hvad der var galt, valgte boot i vga tilstand, slettede vga driver genstartede og den kørte vidre uden at låse. bufferzone og krasmussen giv lige et svar og jeg deler point mellem jer.
Avatar billede krasmussen Nybegynder
27. oktober 2003 - 07:38 #10
Svar - selvom det ikke var den store hjælp jeg kunne bidrage med......
Avatar billede krasmussen Nybegynder
27. oktober 2003 - 07:38 #11
Jeg prøver lige igen.