Avatar billede vszulc Nybegynder
06. januar 2001 - 00:19 Der er 6 kommentarer

DVD/Samsung brænder...

Så er den gal igen. Jeg har fået installeret brænderen, men var nødt til at tage DVDen ud. Da jeg havde den i ville den ikke engang åbne skuffen, og Computeren kunne ikke læse brænderen. Jeg sluttede DVDen til som slave på det samme kabel jeg brugte til brænderen, og sluttede lydkortet til den.
Nogen forslag?
Avatar billede teknik Juniormester
06. januar 2001 - 00:55 #1
mmp har nok \"svaret der dúr\" li\'som i

http://www.eksperten.dk/spm/41857
Avatar billede msmows Nybegynder
06. januar 2001 - 01:43 #2
\"Kontroller\" 1: HD - master  DVD - Slave
\"Kontroller\" 2: Brænder - master  evt.HD - Slave
Avatar billede vszulc Nybegynder
06. januar 2001 - 07:10 #3
Ehh, Teknik, synes du ikke selv du er lidt barnlig/latterlig?
Det her er et sted hvor man kommer for at få hjælp, og for at hjælpe andre, ikke for at få den bedste rating, eller flest point...
Avatar billede teknik Juniormester
06. januar 2001 - 09:39 #4
>vszulc ...jo egentlig....var bare lidt stødt på manchetten over at du gav points for et stort set identisk svar, som kom \"sidst\"
...sorry!...jeg var nok lidt mere vrissen end normalt
....skal prøve ikke at lade det gå ud over sagesløse ;-))
Avatar billede teknik Juniormester
06. januar 2001 - 09:55 #5
Ideer:
Brug 1//2 - 1/1 time på \"tests\" Afprøv drevenes funtionalitet ét ad gangen...som master
-som slave
- Læg nøje mærke til hvilke strømstik og cotrollerstik du benytter,
..kunne være et \"dårligt\" strømstik eller controllerkabel/stik

og prøv gennem denne aftestning / metode - om du kan indkredse fejlen....

- Hvis du er 100\' på at du har Jumperet rigtigt...og Controllerkabelet vender rigtigt på alle drev, og vender rigtigt nede på bundkortet (kabelmærkning ved  ved pin1/mærke)

Så burde du med denne metode kunne klarlægge om det er et Drev, et Strømtstik eller et Controller kabel, som er fejlkilden...

Hvis du tester alle stik, kabler og drev  fejlfrie, så er det muligvis dine drev, som ikke kan li\' hinanden....det er dog meeget usandsynligt.

...En anden ting som kan drille er BIOS...hvis dine drev til DVD/brænder ikke er sat til \"Auto\" eller \"none\", så vil det volde problemer...

..En tredie ting, som godt kan \"snyde lidt\" er hvis et af drevene har en tredie/fjerde Jumpersetting, som hedder \"Master-Slave present\", men den har jeg endnu kun set på HDD.

...prøv i øvrigt - hvis det slet ikke vil lykkes på samme  Controller, så prøv
forskellige kombinationer på de forskellige controllere HDD/CD sammen osv.
..Når det ikke vil fungere i den ene \"opsætning\", så finder man ud af, at man nok egentlig er ligeglad med \"hvor\" de sidder bare skidtet fungerer smertefrit.

Avatar billede msmows Nybegynder
07. januar 2001 - 17:59 #6
Godt nok har du afvist mit svar, men prøv nu alligevel.