Avatar billede martin_laursen Nybegynder
06. januar 2001 - 00:10 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

wps

Er der nogen som ved hva program man kan åbne en wps fil med. Jeg tror nok det er en tekst-fil
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. januar 2001 - 00:12 #1
WPS .. mener det er WordPerfect. .
Avatar billede handmade Nybegynder
06. januar 2001 - 00:13 #2
wps=Windows Printing System, bruges bl.a af Canon Laserprintere
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. januar 2001 - 00:15 #3
det er rigtigt ... damn :-(
Avatar billede handmade Nybegynder
06. januar 2001 - 00:18 #4
Ja, men hvad man stiller op med sådan en fil, ved jeg sq ikke helt, så derfor kun en kommentar...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. januar 2001 - 00:18 #5
\"Jeg tror nok det er en tekst-fil\"

ehm .. prøv at åbne den i DOS\' EDIT
Avatar billede microtec Nybegynder
06. januar 2001 - 01:24 #6
http://www.cs.uregina.ca/~cs100/lab/seminars/w-seminar1b.html er det nu forklaret at det er en binær fil som er genereret af Word.

<SNIP>
\"sample.wps\" is a Microsoft Works word processing file. This kind of file contains special characters for centering and bolding information. It is therefore a binary type file rather than a simple ASCII plain text file.
</SNIP>

Avatar billede microtec Nybegynder
06. januar 2001 - 01:26 #7
Undskyld. En Works word fil
Avatar billede microtec Nybegynder
06. januar 2001 - 01:27 #8
Mon ikke den skal åbnes med Microsoft Works Word?
Avatar billede microtec Nybegynder
06. januar 2001 - 01:36 #9
Her er svarret. Den kan åbnes med Word, hvis du installere det rigtige filter.

http://www.eeng.dcu.ie/~majordom/hm_archives/legacy/the-den/Y1996-M03/0018.html
Avatar billede martin_laursen Nybegynder
06. januar 2001 - 04:30 #10
Okay microtec, men hvor finder man den. Jeg syntes ikke lige at kunne finde den på linket
Avatar billede cstern Nybegynder
06. januar 2001 - 12:26 #11
du kan installere filteret ved at indsætte din Word/Office CD og vælge opdater installation. Det står et sted under filtre.
Avatar billede microtec Nybegynder
06. januar 2001 - 13:45 #12
martin_laursen >> cstern har vist givet svarret. Ellers kan den hentes på www.microsoft.dk