Avatar billede vszulc Nybegynder
05. januar 2001 - 22:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Installering af CD brænder...

Hej, jeg har lige idag købt en Samsung 8x4x32x Cd brænder, og prøver at få den installeret på 550 mhz Athlon. Jeg har i forvejen et Creative 6X DVD drev.
Hvordan, præcis installerer jeg den?
Skal det være på samme kabel som det jeg har DVDen på? Skal jeg sætte den til master eller slave? Skal jeg tilslutte det til lydkortet?

Mvh,

Victor
Avatar billede amneziac Nybegynder
05. januar 2001 - 22:09 #1
Hvis du sætter den til slave på samme cabel som DVD drevet burde det virke. Og ja, bare tilslut den til lydkortet.
Avatar billede amneziac Nybegynder
05. januar 2001 - 22:10 #2
Var ment som et svar...
Avatar billede vszulc Nybegynder
05. januar 2001 - 22:12 #3
Hmm, den frøs da den prøvede at \'Detecting IDE drives* ?

Og skal jeg tilslutte den til lydkortet? Jeg har jo allerede mit DVD drev tilsluttet
Avatar billede teknik Juniormester
05. januar 2001 - 22:12 #4
Samme kabel som DVD er OK...
Når der er to enheder på samme kabel skal den ene være jumperet som Master, dan anden som slave.
Mærket på det controllerkabelet skal vende over imod strømstikket på drevet

Jeg kan varmt anbefale at avnende brænding via HDD, men vil du absolut køre CD til CD, så er det bedre at få De to CD drev på hver sin controller...

Det koster til gengæld en \"anelse\" i Harddiskpreformance..skønnet under 5%

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
05. januar 2001 - 22:14 #5
Ledningen over til lydkortet muliggør afspilning af musik CD\'er kom som kan køre \"direkte\" over til lydkortet..uden at belaste CPU nævneværdigt
En ekstra ledning muliggør dette for begge drev..
Det ene kommer dog typisk til at hedde fx. AUX i volume controls
Avatar billede mmp Nybegynder
05. januar 2001 - 22:54 #6
Det ville være allerbedst om du sætter brænderen som master og derefter binder dvd\'en på som slave. Du bør nok kun sætte lyd i til dvd\'en...
Det er den bedste løsning.
Avatar billede teknik Juniormester
05. januar 2001 - 23:25 #7
...hvorfor var det lige at det svar var mere genialt end de andre ???

Hvorfor er det smart at brænder er Master ??
Hvorfor er det smart kun at kunne spille lyd i DVD ??

...Jeg kender ingen grunde til disse to ting
..og slave - master/slave....de svar var da vist \"brugt\"
Avatar billede mjl Nybegynder
06. januar 2001 - 10:50 #8
Sådan gør man, hvis det skal køre i olie!!

HD1 - Master IDE1
CD-ROM - slave IDE1

Brænder - Master IDE2
HD2 - slave IDE2
Avatar billede mjl Nybegynder
06. januar 2001 - 10:51 #9
Læs: CD-ROM ell. DVD