Avatar billede arkoh Nybegynder
24. oktober 2003 - 15:10 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Restarter ved forsøgt LUKNING af PC

Hardware info:
Bundkort:  Abit IS7 ATX
Processor:  P4 2,6 Ghz

Software:
XP pro

Jeg har lige samlet min nye PC, og har da fået den op og køre tilfredsstillende... men nu er den af en eller anden underlig grund begyndt at restarte hver eneste gang jeg prøver at lukke PC'en ned! Jeg er selv Mac mand, så jeg er ny på PC-"troubleshooting"-området så jeg føler mig NOGET lost her!!!!

Hva dævlen kan foresage dette problem! Jeg føler ikke rigtig at det at bruge dødemandsknappen, er den optimale måde at lukke sin computer ned på!!!

Nogen ideer???
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. oktober 2003 - 15:14 #1
check om"wake on lan" er enabled i bios, slå det fra..
Avatar billede arkoh Nybegynder
24. oktober 2003 - 17:13 #3
Tak folkens... jeg ser hvad jeg kan finde ud af henover weekenden!!! :)
Har desværre ikke netadgang hjemmefra!!!
Avatar billede chalde Seniormester
24. oktober 2003 - 17:32 #4
gem siderne på en diskette og tag dem med.
Avatar billede arkoh Nybegynder
30. oktober 2003 - 15:21 #5
Jeg ka faneme ikke få det til at virke!!!

Hold kæft hvor er det her bare ikke den rette måde at gå fra Mac til PC på!!! Man var negativ indstillet nok i forvejen... og det her hjælper sgu ikke på det!!! (ka bare ik komme uden om det i min branche!)

Når jeg slår restart on failure fra, så får jeg en eller anden blå fejlskærm op, hvor der står en eller anden lang lang lang fejlmeddelelse... med en hulens masse tal, som ikke gir en skid mening for mig!!!

Sir det nogen noget som helst!???

Og "chalde"... de dersens sider du henviser til... ka sgu ikke finde hoved og hale i dem!!! De får det jo faneme til at lyde som om det er en hel hjerteoperation at løse det her problem!!!

Hva faen gør man???
Avatar billede foldager Novice
30. oktober 2003 - 15:51 #6
Jeg tror dit problem hovedsageligt er atitude-relateret.
Det er da klart at din PC slår bak når den bliver talt så grimt til ;-).

Køb en Mac, eller giv os noget at arbejde med (f.eks. den besked du får ved blå skærm).
Avatar billede arkoh Nybegynder
03. november 2003 - 11:26 #7
Foldager... LOL :) Hmmmm kender jeg den dybe sarkasme i den der stemme!??? ;)

Og jo... Jeg har faktisk noteret den fejlmeddelelse jeg får ved "blå skærm"!!! Håber den gir nogen af jer mere mening end den gir mig!!!

Tekniske oplysninger:
STOP: 0x0000008E (0x0000005,0x805A9033,0xF7340A54,0x00000000)

Nogle foreslag!????

Har forresten også opdaget at den heller ikke vil gå i dvale... her restarter den sgu også!!! :(

ps. og foldager... du ka jo komme herop og få lidt attitude ka du!!! ;)
Avatar billede arkoh Nybegynder
03. november 2003 - 11:33 #8
Og forresten... bartfreak...

Beklager jeg ikke har fået svaret dig noget før... men jo "wake on lan" ER slået fra i Bios!!!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. november 2003 - 11:49 #9
efter at have læst lidt i deiv. forums..vil jeg skyde på, at det kan være ram problem. Enten defekte el. forkert indstillet.
vet. skal du lige checke for virus..O)
Avatar billede pellekahn Nybegynder
03. november 2003 - 11:55 #10
Har haft samme problem med en gammel maskine. Der skyldtes problemet en defekt strømforsyning.
Avatar billede foldager Novice
03. november 2003 - 23:13 #11
Kort sagt: det er sikkert defekt hardware. Tal med ham der har samlet den, og få det fixet.
Avatar billede chalde Seniormester
03. november 2003 - 23:59 #12
Jeg tror bare det er en blanding af diverse software "fejl"
Tag nu og læs http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.php igennem laaaangsomt. Se om der er noget du kan nikke genkendene til. F.eks om du har et logitech keyboard eller andet du lige kan se gennem mit link.
Avatar billede arkoh Nybegynder
04. november 2003 - 11:16 #13
Det er da altid rart at alle kan blive enige om at være uenige!!!

Og chalde... jeg tror jeg vil læse den der link igennem en gang til!!! Første gang tror jeg nok jeg blev lidt for frustreret over det hele, til egentlig at have læst den igennem med "problemløserens briller" på. Mener dog ikke ummidelbart at der var noget jeg kunne nikke genkendende til!

Ellers ka man jo altid more sig lidt over underskriften...

“With its rock-solid foundation and ground-breaking new features, Windows XP Professional won’t quit working, even when your workday is done.” — Microsoft
(Did they know what they were saying?)

Sort Humor i højeste potens!!! :)

ps. og foldager... du sidder sguda selv indefor øretæverækkevidde af manden... ellers ka du vel nå ham med en velplaceret flyvende underkop!!! ;)
Avatar billede arkoh Nybegynder
04. november 2003 - 11:18 #14
Bartfreak og Pellekahn...

Jeg vil få fat i manden der samlede pc'en for mig, og få ham til at undersøge jeres teorier!!!
Avatar billede foldager Novice
16. november 2003 - 16:54 #15
Avatar billede foldager Novice
02. december 2003 - 18:31 #16
svar
Avatar billede foldager Novice
05. marts 2004 - 08:41 #17
Fik du løst dit problem arkoh?
Så luk sprøgsmålet!

Jeg har smidt din email væk. gider du sende den til min firmamail?