Avatar billede a92lm Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjemmelavet Køler

Hej...
Jeg står ov vil bygge en køler til cpu,el selv.... Den skal laves i kobber, og jeg har alle muligheder for at lave en selv... Har tænkt mig at højglanspolere bunden på den... Er der nogle ting man skal være opmærksom på????
Avatar billede peet-49 Novice
23. oktober 2003 - 16:56 #1
Bespændingen skal være præcis.
Avatar billede a92lm Nybegynder
23. oktober 2003 - 17:16 #2
Ja. I know... har tænkt mig i første omgang at lave en til grafikkortet, som bliver sat på med termisk tape, og bagefter lave en til cpu'en hvis det bliver godt... men er der sådan nogle gode råd til hvordan man kan bygge sådan en op... Tænker på med køleprofiler
Avatar billede peet-49 Novice
23. oktober 2003 - 17:21 #3
Det vigtigste er kontakten til kernen på cpuèn. Profilerne er straks sværere, da der drejer sig om, at fjerne så meget varme som muligt, jo flere lameller jo bedre.
Avatar billede a92lm Nybegynder
23. oktober 2003 - 17:27 #4
OKay.... Min gamle køler på cpu er en 60x60 mm, så tænkte på at lave den som den gamle, men så bare i kobbber.... Men hvad med at lave en 80x80 mm, og så montere en tilsvarende blæser?????
Avatar billede peet-49 Novice
23. oktober 2003 - 17:41 #5
Takker for point. 8x8cm er fint, men den skal være mindre i bunden, normalt 6x6cm.
Avatar billede a92lm Nybegynder
23. oktober 2003 - 18:29 #6
okay... Jeg ser hvad jeg kan finde ud af... Laver i hvert fald en til grafikkortet først og ser hvordan det bliver
Avatar billede peet-49 Novice
23. oktober 2003 - 18:44 #7
Held og lykke med forsøget.
Avatar billede a92lm Nybegynder
23. oktober 2003 - 20:01 #8
tak tak....