Avatar billede jakobprasz Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:04 Der er 6 kommentarer

Billede i signatur i Outlook XP

Hej,
Jeg er løbet ind i et lille problem. Hvis jeg bruger billede i min signatur i outlook kommer vedhæftede filer ikke med ud?????
Er der nogen der har været ude for det?
Med venlig hilsen
Jackson
Avatar billede foralias Praktikant
24. oktober 2003 - 07:20 #1
Jepper. Du skal have dit billede liggende på en webserver og så skal din signatur linke til det billede på webbet.
Du kan ikke indsætte et billede i en signatur, hvis billedet ligger lokalt på din maskine. Så kommer det kun med som vedhæftet fil.
Avatar billede jakobprasz Nybegynder
24. oktober 2003 - 08:54 #2
Jeg har prøvet at lægge billedet ud på både en FTP og WEB, men ingen af delene virker, signaturen kommer godt nok med, men hvis jeg vedhæfter endnu en fil til mailen kommer den ikke med ud :-(
Avatar billede foralias Praktikant
24. oktober 2003 - 08:56 #3
Hvad er det for en fil du vedhæfter? Outlook blokerer for exe zip og mange andre filtyper. Denne funktion kan du dog fjerne, jeg ved der ligger et hav af spm. omkring dette herinde på eks.
Avatar billede jakobprasz Nybegynder
24. oktober 2003 - 09:29 #4
Det er en *.PDF fil og den kommer fint med hvis jeg fjerner billedet i signaturen
Avatar billede foralias Praktikant
24. oktober 2003 - 09:42 #5
Nu skal jeg lige se om jeg har forstået det ret.
Du har et billede i din signatur, og det ligger på en web server, korrekt?
Virker den hvis du bare sender en alm. mail, kommer billeder så med ud?
Problemet opstår hvis du forsøger at vedhæfte en pdf fil, får du nogle meldinger fra outlook?
Avatar billede jakobprasz Nybegynder
24. oktober 2003 - 09:50 #6
Signaturen kommer altid med ud, og ser fin ud. Hvis jeg så vedhæfter en fil til en mail (har prøvet forskellige fil-typer) kommer disse ikke med ud. Hvis jeg så fjerner billedet fra signaturen og sender mailen igen med samme fil vedhæftet kommer den fint ud. Outlook er på intet tidspunkt kommet med nogen advarsel e. lign.