Avatar billede deo Nybegynder
22. oktober 2003 - 23:19 Der er 5 kommentarer

duplicateMovieClip hvordan?

Jeg har en knap, der opretter 10 movieClips med funktionen duplicateMovieClip. Hvordan får jeg de movieclips til at fungere som knapper, og hvordan tildeler jeg de forskellige knapper hver sin kode?
Avatar billede deo Nybegynder
22. oktober 2003 - 23:27 #1
Jeg har lavet et dynamisk tekstfelt på knappen, som skal vise knappes id(1, 2, 3...), men alle knappernes tekstfelt viser bare den sidst lavedes id. Hvordan fikser jeg det?
Avatar billede docks Nybegynder
22. oktober 2003 - 23:37 #2
efter du har duplikeret dem så har de hver især en instance name. Lad os sige at en af dem heder clip1_mc:

_root.clip_mc.onPress=function(){
DIN ACTIONS;
}

koden skal lægges i main timeline
Avatar billede docks Nybegynder
22. oktober 2003 - 23:37 #3
_root.clip_mc1.onPress=function(){
DIN ACTIONS;
}
Avatar billede deo Nybegynder
22. oktober 2003 - 23:44 #4
hvad så hvis jeg har x antal nye movieClips, hvordan gør jeg så?
problemet er nemlig, at der ikke altid bliver genereret det samme antal ,da den henter antallet fra en db.
Avatar billede deo Nybegynder
23. oktober 2003 - 00:01 #5
jeg har prøvet med det her:
_root.menu1_1.onPress=function(){
    asdf = "1234";
}
hvor asdf er et tekstfelt, men der sker ikke noget, når jeg klikker på knappen. her er koden jeg opretter muvieclipsene med:
onEnterFrame = function(){
    amount = 10;
    k=70;
    i=0;
    while (amount>0) {
        duplicateMovieClip (_root.menu1_, "menu1_"+i, i);
        setProperty ("menu1_"+i, _x, (150));
        setProperty ("menu1_"+i, _y, (k));
        setProperty ("menu1_"+i, _alpha, (75));
        setProperty ("menu1_"+i, _xscale, (100));
        setProperty ("menu1_"+i, _yscale, (100));
        i++;
        amount--;
        k+=20;
    }
    stop();
}
stop();