Avatar billede proven Nybegynder
22. oktober 2003 - 19:53 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

VB 5.0 make *.exe?

Jeg har VB 5.0, win XP. Når jeg har lavet et project/fil vil jeg godt have det skal være en *.exe, hvordan gør jeg det?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. oktober 2003 - 19:59 #1
menuen File > Make Project1.exe...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. oktober 2003 - 20:00 #2
(hedder nok noget andet hvis du har en dansk udgave..)
Avatar billede proven Nybegynder
22. oktober 2003 - 20:01 #3
Der står med grå skrift, (noget man ikke kan trykke på), Make... og nedenunder det Make Project group...
Men jeg kan ikke trykke på nogle af tingene.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. oktober 2003 - 20:03 #4
er "Make Project1.exe ..." og gråt ?
Avatar billede proven Nybegynder
22. oktober 2003 - 20:04 #5
Der står kun "Make...", der er gråt, og man kan IKKE trykke på det.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. oktober 2003 - 20:06 #6
prøv at gemme hele projektet (form, bas etc..) og luk vb..
start vb op ved at dobbelklikke på projektfilen (.vbp)
den skulle gerne skrive "Make X.exe ..." hvor X er projekt navnet..
Avatar billede proven Nybegynder
22. oktober 2003 - 20:15 #7
Dobbel-klikker på Project10.VBP, så kommer der en pop-up. "Brug webtjenesten til at finde programmet"
"Vælg programmet på en liste"

Så valgte jeg programmet på en liste, VB50.exe, den åbner projektet/filen som sædvanlig, der er ingen ændringer!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. oktober 2003 - 20:18 #8
hmm.. har du installeret vb igen, eller har du bare kopieret den gamle installation?

den skulle gerne selv finde ud af at vbp filer skal åbnes med vb.. det sker ved installationen..

- måske skulle du prøve at afinstallere vb, og derefter geninstallere det..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. oktober 2003 - 20:20 #9
..det kunne jo være at pakken er beskadiget..
Avatar billede squashguy Nybegynder
22. oktober 2003 - 20:21 #10
kontroller her, at din version af vb understøtter det du vil:
http://msdn.microsoft.com/vbasic/previous/vb5/edition.aspx
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. oktober 2003 - 20:24 #11
ahh.. hvis du har "Learning" eller "Control Creation" udgave kan du ikke lave exe filer..
takker squashguy, det vidste jeg ikke.. :)
Avatar billede proven Nybegynder
22. oktober 2003 - 20:25 #12
OK, prover lige jeres teorier/ting.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. december 2003 - 04:22 #13
Dette spørgsmål mangler input.
Det kan f.eks. være at spørgeren mangler at acceptere/afvise svar/komme med feedback, eller af en svarer mangler at lægge et svar/komme med feedback.
Avatar billede speedo Nybegynder
15. januar 2004 - 10:21 #14
Giv dem dog nogle point :D
Avatar billede speedo Nybegynder
15. januar 2004 - 10:21 #15
Ellers giv mig dem :D
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. januar 2004 - 11:13 #16
speedo> Det er nok ikke en god ide, at lægge et svar når man ikke har gjort en indsats.. heller ikke for sjov skyld..
Hvis du får points, er det ulovlig pointsoverførsel.