Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
22. oktober 2003 - 18:33 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

programmer til god grafik

er der nogen der kan give et godt råd til hvordan man laver noget flot grafik til hjemmesider... både med flotte farver og skygge som f.eks. som det er tilfældet på www.sony.com/spiderman (ved godt der er meget flash)..
Avatar billede spe Nybegynder
22. oktober 2003 - 18:59 #1
Det gør du ved at sætte dig ind i ting som layout og design, farvelære og billedebehandling og så ved at se en masse eksempler på hvordan andre har gjort.
Læs bøger om emnerne og tag eventuelt et kursus eller 2.
Avatar billede cdc Novice
22. oktober 2003 - 19:13 #2
Du kan bruge Paint Sho Pro eller den dyre PhotoShop til at lave det med hvis det ikke skal være grafik
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. oktober 2003 - 09:20 #3
Hvis du dropper en e-mailadresse kan jeg sende noget rigtig godt materiale jeg har tip photoshop netop til web grafik, på dansk
Avatar billede anne-m Nybegynder
23. oktober 2003 - 09:23 #4
photoshop er det mest brugte - jeg kender ikke Paint sho pro! Men du kan vel også sætte siden op i illustrator eller flash......!
Avatar billede spe Nybegynder
23. oktober 2003 - 10:38 #5
Ved godt du spurgte om programmer, men min point med mit svar er at programmet er mindre vigtigt. Det vigtige for at kunne lave spændende grafik er at øve og lære at få gode ideer. Om du så realisere dem med Photoshop, Illustrator eller Paint Shop pro er mindre væsentlig.
Men Specielt Photoshop og Illustrator er gode programmer.
Avatar billede m-hedegaard Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:52 #6
til bufferzone: hottehede@msn.com
Avatar billede divad Nybegynder
24. oktober 2003 - 09:53 #7
Jeg bruger Macromedia Fireworks MX, Er det et godt program ?
Avatar billede deetox Nybegynder
29. oktober 2003 - 12:00 #8
skaf dig enten paintshop pro eller photoshop.
de har begge deres positive og negative sider...
men set dig ned og tegn på et stykke papir. start med at tegne framesind på papiret ogderefter inhodet. jeg kan godt hjælpe dig medet personligt tutorial.
så kontakt mig gerne på kllr22@yahoo.dk.
heldog lykke
Avatar billede deetox Nybegynder
29. oktober 2003 - 12:01 #9
undskyld stavefejl men sidder på en skodcomputer...