Avatar billede klp29 Nybegynder
05. januar 2001 - 11:49 Der er 3 kommentarer

Hvordan kombineres mpeg billede med ny lydfil?

Vi har en mpeg film fra en kunde, som skal have lagt ny lyd på. I Quicktimeformatet er dette vældig simpelt (man paster simpelthen blot den nye lydfil ind og gemmer igen), men hvordan gør vi når det er mpeg?

Filen er en produktvideo med tysk lydspor på. Vi har lavet den danske lyd, som består af en stereo .wavfil. Den gamle lyd skal helt udskiftes med den nye, men BILLEDFILEN skal være uændret i størrelse/kvalitet etc.

HJÆLP!!!
Avatar billede disky Nybegynder
05. januar 2001 - 11:50 #1
Bruger et video redigeringsprogram.
Avatar billede htx98i17 Professor
05. januar 2001 - 11:56 #2
Du kan bruge f.eks. Adobe Premier,
Importer mpeg-filen og fjern det tyske lydspor. Importer derefter din ny wav-fil og indsæt den i lydsporet.

Sådan gør man det :)
Avatar billede megatron Nybegynder
12. april 2001 - 16:30 #3
Du kan Bruge Adobe premier.. Tryk cltr+i for at hente filmen.. og så kommer der to spor et billede spor og et lyd spor.. tryk på lydsporet og tryk så delete.. tryk cltr+i for at hente lydfilen. så ligger du den bare der hvor den gamle lyd fil var..

Der fik du lige en forklaring hvordan man gjorde det, hvis du nu fik andre problemer med det