Avatar billede computerphper Nybegynder
22. oktober 2003 - 15:58 Der er 44 kommentarer

Undgå log-on på stofanet..

Jeg har et lille trick, til altid at være logget på stofanet, som jeg lige ville dele med jer andre, som ikk kendte til det.

1) Gå ind på www.stofanet.dk
2) Find brugeropsætning i menuen og vælg Login profil
3) Skriv dit signon-id og adgangskode
4) Sæt ny idletid til 0.
5) Nu bliver du aldrig logget af, og dvs. du aldrig behøver at logge på :)

..
/Christian
Avatar billede soreno Praktikant
22. oktober 2003 - 16:01 #1
Jeg skal logge på hver gang jeg starter computeren - ellers er der ingen Internet.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2003 - 16:12 #2
Jeg har noget sjovt med min bærbare, den går på nettet gennem en trådløs router.

Jeg kan gå på nettet uden at logge på overhovedet, bortset fra at når jeg starter IE siger den jeg er offline, men trykker jeg prøv igen virker internettet pludselig.

På min stationære skal jeg logge på før det virker. Uanset hvad...

Til den bruger jeg Connect21, der er et signon/off program der virker helt gnidningsløst.
Avatar billede computerphper Nybegynder
22. oktober 2003 - 16:15 #3
Prøv nu det her - det virker!
Jeg bruger det selv på min blærbare og 3 stationære!
Avatar billede computerphper Nybegynder
22. oktober 2003 - 16:16 #4
- her ska du heller ik bruge nogle små programmer!
Avatar billede soreno Praktikant
22. oktober 2003 - 16:17 #5
Min idletid er skam sat til 0.
Men alligevel skal jeg logge mig på - men kun ved boot.
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
22. oktober 2003 - 16:18 #6
Tak for tricket!

Vil give dig ret i at det er møg irriterende at skulle gennem telnet hver gang man skal på nettet!
Avatar billede hostgirl Nybegynder
22. oktober 2003 - 16:20 #7
det er da ikke et trick ??? Blot en stanard opsætning?? Der er da ikke noget hemmeligt eller tricket ved det!
Avatar billede computerphper Nybegynder
22. oktober 2003 - 16:20 #8
soreno>
Du laver et eller andet forkert, for det -skal- virke - også selvom du genstarter (Min server har stået i 1 år, blevet genstarter mindst hver dag, og aldrig logget af).
Sikker på du ikk har et program som logger dig af på en eller anden måde? :S
Avatar billede computerphper Nybegynder
22. oktober 2003 - 16:21 #9
hostgirl>
Jeg kalder det bare et "trick". Ved godt det er noget alle kan gøre, men der er mange som ikke kender til det ;)
Avatar billede soreno Praktikant
22. oktober 2003 - 16:37 #10
Måske det er fordi jeg slukker modemet når jeg ikke bruger det ?
Avatar billede computerphper Nybegynder
22. oktober 2003 - 16:40 #11
Hmm, sikkert nok :S
Hvorfor gør du oss det? Så meget strøm bruger det altså heller ikke..
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
22. oktober 2003 - 16:41 #12
Det virker fint ved mig!
Avatar billede soreno Praktikant
22. oktober 2003 - 16:46 #13
lidt + lidt + lidt + lidt = mere end lidt

Derfor slukker jeg for modemet (på samme kontakt sidder en switch, en transformer til højtalere og en transformer til en lampe).

Jeg slukker desuden også for fjernsyn/video på kontakten når de ikke er i brug.
Avatar billede hostgirl Nybegynder
22. oktober 2003 - 16:52 #14
hahaha, hvor meget strøm tror du liiige det bruge ??? Husk nu også at slukke din transformer til din elektriske tandbørst og sluk uret på din ovn.... Det tar jo strøm alt sammen lidt + lidt + lidt = lidt^3 SÅ husk at sluk alt om natten...
Avatar billede hostgirl Nybegynder
22. oktober 2003 - 16:54 #15
Ps. Husk at slukke alle stikkontakter du ikke bruger, ellers strømmer alt strømmen ud i luften!!!!! Det er grunden til elektrisk hår og balloner kan sidde fast i loftet !
Avatar billede computerphper Nybegynder
22. oktober 2003 - 16:55 #16
Ok, der ska spares :P
Avatar billede soreno Praktikant
22. oktober 2003 - 16:59 #17
hostgirl:
Meget morsomt.

Har du prøvet at tage fat i modemet når det har været tændt i en længere periode. Det bliver meget varmt !
Hvordan tror du varmen opstår - næppe via statisk elektricitet..

Det samme med transformerne til højtalere, switch og lampe. De bliver også varme - selvom de er "slukket".

Jeg har desværre ikke en effektmåler, så jeg kan ikke måle hvor mange watt der forbruges ved standby. Men det kunne være interessant at vide.
Avatar billede hostgirl Nybegynder
22. oktober 2003 - 17:01 #18
Jamen hvor
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2003 - 17:23 #19
hostgirl> En almindelig familie med diverse apparater tændt kan spare 1000 kr om året ved at tænke sig lidt om...
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. oktober 2003 - 19:42 #20
soreno> det vil sige at du aldrig får opdateret dit modem - det gør stofanet når der ikke er trafik på linien - og med slukket modem... tjah... :)
Avatar billede soreno Praktikant
22. oktober 2003 - 19:49 #21
Det kommer jo så an på hvor mange timer jeg er online pr. dag.. :-)

Men det virker jo tilsyneladende selvom det ikke bliver opdateret.

Og helt ærligt hvor ofte er det mon lige det bliver opdateret.
Og hvad mon årsagen er til at det skal opdateres.
Og hvorfor mon det skulle være nødvendigt at opdatere.
Og hvorfor får man ikke besked når modems bliver opdateret.
  - der kunne jo være tordenvejr og man derfor har frakoblet antennekablet.

Har du hørt om nogle hvor det ikke virkede ?
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2003 - 19:51 #22
Hehe...mit modem er en 0.0.1 Alpha udgave...
Avatar billede soreno Praktikant
22. oktober 2003 - 19:53 #23
Gad vide om der egentlig er en måde man kan se sit modems software version på.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. oktober 2003 - 19:56 #24
http://broadband.motorola.com/noflash/sb3100.html

Der står intet om man kan se det på mit modem....
Avatar billede soreno Praktikant
22. oktober 2003 - 20:18 #25
Prøv at connecte til:
http://192.168.100.1/

Det virker med mit com21 modem.

Min software version er:
Com21 DP1110XB <<HW_REV: 03; VENDOR: Com21; BOOTR: 9; SW_REV: 2.3.1.109.001; MODEL: DP1110XB>>
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2003 - 20:22 #26
Mit Surfboard SB3100 kører følg software version:

SB3100-3.2.17-SCM00-NOSHELL
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. oktober 2003 - 21:48 #27
SB3100-3.2.17-SCM00-NOSHELL
det samme her.
Avatar billede yasp Nybegynder
22. oktober 2003 - 22:09 #28
John Stigers> omvendt, kun når modemet er tændt, ellers er det ikke muligt
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. oktober 2003 - 22:14 #29
det er også det jeg skriver
Avatar billede yasp Nybegynder
22. oktober 2003 - 22:24 #30
Jamen så misforstod jeg dig, sorry
det er min høreskade fra mit job som stofanetsupporter som forhindrer mig i at fokusere :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. oktober 2003 - 22:24 #31
*LOL* ;)
Avatar billede yasp Nybegynder
22. oktober 2003 - 22:39 #32
og nu har jeg endelig sagt op :)
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2003 - 17:57 #33
Vasp -> Virkelig? endelig sagt op... hvem er du?

Soreno -> Standby funktionen er ikke kun opfundet for at man kan ligge henslængt i sofaen og tænde fjernsynet på en fjernbetjening. Metaller kan ikke lige en konstant opvarmning og afkøling. Dette sker ved at tænde og slukke apparatet på strømforsyningen. Standby funktionen holder kritiske kredsløb (dem der kan være følsomme) i live, og dermed opretholder komponenternes elektriske egenskaber. Dette gør at apparaterne holder længere, og har en mindre fejlprocent. det kan da godt være at du sparer noget strøm, og dermed el-penge... men det kan ikke betale sig sammenlignet med at dit TV måske kun holder 5-6 år eller mindre, istedet for 10... Nu er der nogle der straks springer op og siger at deres fjernsyn er 10-15 år gammelt, og der er ikke standby funktion i... Nej... og næsten ingen komponenter der har behov for det.

El_barto -> grunden til at du oplever det, er at din Internet explorer som standard prøver at arbejde offline. Prøv evt at slette alle rester af opkaldskort du måtte have, og køre internet connection wizarden igennem (start->kør->inetwiz). På denne må er der en større chance for at IE arbejder online fra starten af istedet for at du skal bede den om at connecte først.
Avatar billede soreno Praktikant
24. oktober 2003 - 18:07 #34
kgtyroll:

Fin påstand. Jeg savner dokumentation for at den er sand. Uden dokumentation er din påstand, for mig, kun en ammestuehistorie. :-)
Avatar billede squashguy Nybegynder
24. oktober 2003 - 18:12 #35
soreno få dit et motorola surfboard. mit modem er tændt 24/7 og bliver kun svagt varmt
Avatar billede yasp Nybegynder
24. oktober 2003 - 18:17 #36
tyroll> Jesper med høreskaden :-)
Avatar billede soreno Praktikant
24. oktober 2003 - 18:24 #37
Kan man mon bare få ombyttet sit modem - eller skal det være defekt for at kan få det ombyttet ?
Avatar billede hostgirl Nybegynder
24. oktober 2003 - 18:30 #38
så gør det defekt, stofa er jo 110% skod, har aldrig oplevet noget positivt ved det....
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2003 - 18:56 #39
Vasp -> what do you know! Lækkert at høre fra dig.

Soreno -> Det er noget alle større elektronikvirksomheder bruger en del udviklingspenge på. du vil sikkert kunne få det bekræftet flere steder, men måske ikke de større udregninger. Men fordi man får dokumentation på at radiobølger på radar er uskadelige, behøver ikke nødvendigvis at være korrekt. Men med hele branchens forståelse og holdning til dette, burde være nok?

Det er ikke det nemmeste i verden at få ombyttet modemet, da det skal være defekt (eller underligt).

Hostgirl -> fin holdning at have. Men af en eller anden årsag mister StofaNet ikke ret mange kunder, men får utroligt mange nye kunder... og en stor del af dem er på anbefalinger. Det er selvfølgelig dog ikke alle der får lige heldige oplevelser... men sådan er det jo desværre med alle.

Forresten, tilbage til topic. Uendelig idletid virker, men kun ordentligt hvis maskinen er tændt hele tiden. Hvis maskinen er slukket i længere tid, bliver IP adressen tildelt til anden side, og man bliver logget af... (medmindre man har fast ip)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. oktober 2003 - 20:11 #40
Har afprøvet computerpherper´s tip i Winme - der virker det... 50 % af gangene.
I XP virker det slet ikke.
Avatar billede klas Juniormester
16. november 2003 - 17:28 #41
man kunne jo også bruge deres egen gratis allways on service  :)

http://signon.stofanet.dk/always-on/
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. november 2003 - 19:52 #42
Klas> Den service kom efter jeg postede det her..
Avatar billede klas Juniormester
16. november 2003 - 20:34 #43
Hvad mener du.. du har da ikke skrevet dette indlæg, medmindre du har dobbelt nick ?

men ellers ja.. det var blot information  :)
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. november 2003 - 21:16 #44
Ja, jeg har 2 brugere - fandt ud a jeg havde den her, så var lige inde på den, og så så jeg du havde skrevet til det her spg, og så svarede jeg på den her brugr (hmm?)