Avatar billede copeland Nybegynder
22. oktober 2003 - 14:04 Der er 7 kommentarer

Lukning af port i firewall

Vi skal have lukket for brugen af Microsoft Messenger og ICQ i en firewall, hvilke porte benytter de sig af?

mvh
Anne
Avatar billede tjaz Nybegynder
22. oktober 2003 - 14:12 #1
“To enable the use of MSN Messenger Service: Open outgoing TCP Port 1863, and configure it so that sockets on this port are open for extended periods of time.”

Så mon ikke du bare skal blocke port 1863? :)
Avatar billede tjaz Nybegynder
22. oktober 2003 - 14:13 #2
"If the computer running ICQ does not have the ability to connect to login.icq.com port 5190TCP, you must a Socks5.x server."

Så mon ikke du bare skal blocke port 5190? :)
Avatar billede tjaz Nybegynder
22. oktober 2003 - 14:14 #3
Skal lige siges jeg har ikke prøvet det ... men jeg har fundet de 2 tekster på producenternes sites ...

PS: www.google.com :)
Avatar billede soulmaker Nybegynder
22. oktober 2003 - 14:24 #4
MSN Messenger :
IN    TCP    6891 - 6900
IN    TCP    1863
IN    UDP    1863
IN    UDP    5190
IN    UDP    6901
IN    TCP    6901

Yahoo Messenger Chat :
IN    TCP    5000 - 5001

ICQ
OUT  UDP    4000
IN    TCP    20000  20019 for one user
OR
IN    TCP    20000  20039 for two users
OR
IN    TCP    20000  20059 for three users, etc.

Tjek en lidt større liste...
http://www.practicallynetworked.com/sharing/app_port_list.htm#Messaging
Avatar billede pctalent Nybegynder
06. november 2003 - 12:24 #5
Problemet med ICQ er, at ICQ kan scanne for åbne porte, og benytte f.eks. port 20 el. 21. Så hvis man skal kunne lukke ordenligt af for ICQ, skal man benytte en applikationsfirewall
Avatar billede hvamtheman Nybegynder
16. december 2003 - 21:47 #6
Du bør måske prøve at gribe problemet lidt anderledes an.
Hvad med om du startede med at lukke af for alt trafik i din firewall og så derefter lukkede op for hvad der er brug for. Der er sikkert allerede ting som du ved du skal bruge f.eks port 80 til web.
Ved at gøre det sådan vil du også gøre en hackers, spywares osv arbejde meget mere vanskligt.
Men som "pctalent" siger ICQ er meget svær at slippe af med og den måde jeg har beskrevet her vil da heller ikke kvæle den.
Avatar billede pctalent Nybegynder
19. december 2003 - 08:33 #7
Hvilken firewall drejer det sig egentligt om ?