Avatar billede 1739 Nybegynder
22. oktober 2003 - 12:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Worddokumenter starter langsomt

Ved at tilføje switch /a til "C:\programmer\microsoft office\office 10\ winword.exe kan man få en ellers sløv word til at starte lynhurtigt. Men åbner man allerede oprettede worddokumenter med dobbeltklik, går det stadig meget, meget langtsomt. Hvad Kan man gøre for at afhjælpe det?
Avatar billede jkrons Professor
22. oktober 2003 - 12:52 #1
Har du Norton Antivirus program installeret og Officd komponenten slået til? Så prøv at slå den fra.
Avatar billede 1739 Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:48 #2
Jeg har ikke Norton Antivirus installeret og jeg ved ikke, hvordan jeg ser, om officed komponenten er slået til.
Avatar billede jkrons Professor
22. oktober 2003 - 18:45 #3
Det er den ikke, hvis Norton Antivirus ikke er installeret. Men måske er det et andet antivirus program, der forsinker åbningen.

I første omgang ville jeg dog prøve at omdøbe min Normal.dot til noget andet (eller slette den, hvis du ikke har noget vigtigt i den), og så se om det hjælper.
Avatar billede 1739 Nybegynder
23. oktober 2003 - 13:20 #4
Har deaktiveret mit virusprogram og omdøbt normal.dot. Den nygenererede normal.dot er imidlertid lige så langsom som den gamle. Det kan ikke være her, problemet ligger. Har MS knowledgebase mon nogen vejledning?
Avatar billede jkrons Professor
23. oktober 2003 - 16:45 #5
Nu skriever du ikke hvilken Word version, der er tale om, men se evt her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;167081
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;280821
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;262530

Måske kabn en af disse hjælpe dig. Når det starter hurtigt med a/ switchen sat, lyder det som om, det er noget, der indlæses ved opstart, da det jo netop er det switchen så får Word til at springe over.
Avatar billede 1739 Nybegynder
24. oktober 2003 - 16:35 #6
Min Word er en 2002 (el. XP, vistnok) og ingen af de tre ovennævnte links dækker tilsyneladende denne version af Word.
Avatar billede jkrons Professor
24. oktober 2003 - 19:58 #7
Nej, det er jeg klar over. Men derfor kunne det jo godt være samme problematik. I hvert fald tyder det på, at der indlæses et eller andet ved opstart af dokumententerne, som forsinker processen, og da a switchwen løser problemet, hvis du starter Word alene, må det ligge et eller andet sted i Words opstartsparamtre. Har du evt noget liggende i Start mappe eller lignende?

Og så skal jeg selvfølgerlig nok spørge om du har virusscan på din pc for nylig?
Avatar billede 1739 Nybegynder
26. oktober 2003 - 17:59 #8
Jeg har konstateret, at hvis jeg starter Word normalt, d.v.s. uden a switch, loades der også et omfattende fransk grammatik- og stavekontrolsprogram. Dette program forårsager tilsyneladende forsinkelsen. Tak for hjælpen i jkorons
Avatar billede jkrons Professor
27. oktober 2003 - 13:22 #9
Velbekomme :-)