Avatar billede shylle Nybegynder
22. oktober 2003 - 08:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Emule belaster netværket

Kan det passe, at så snart emule kører, så belastes netværket så meget, at det meste af båndbredden bliver ædt op af emule?

Og hvis ja, er der så noget man kan gøre ved det? Jeg har prøvet at nedsætte tallene for 'max sources per file' og 'Active connections', men det har ikke rigtig hjulpet. Jeg har også begrænset upload og donwload hastighederne, men det går fortsat mærkbart langsommere, når man surfer fra andre masiner på netværket og der står en maskine og kører emule...
Avatar billede zapster Nybegynder
22. oktober 2003 - 08:38 #1
Så luk dog for alle de p2p programmer i firewallen, så slipper du helt for at der er nogle der "æder" alt din båndbrede
Avatar billede hcichosz Praktikant
22. oktober 2003 - 08:40 #2
der er ikke noget at gøre Emule æder, så lad være at bruge den slags du
så har du bånd nok
Avatar billede shylle Nybegynder
22. oktober 2003 - 08:51 #3
Det er skam mig selv, der både vil have i pose og sæk, for jeg vil gerne have en maskine stående, der udelukkende kører emule uden at det belaster netværket så meget, at det gør surfningen langsom på de andre maskiner.
Avatar billede levithan Nybegynder
22. oktober 2003 - 08:55 #4
hvordan har du bygget dit netværk op og hvor stor internet har du og tilsidst  hvordan er din connections defineret i emule...
Avatar billede shylle Nybegynder
22. oktober 2003 - 09:59 #5
En 2 Mbit ADSL linie går i en router, som så er forbundet til de 4 maskiner, der er på netværket.

Mine connections i emule har jeg sat til 50 'max sources per file' og 75 'active connections'. Så vidt jeg ved er dette ikke særlig meget. Men det hjælper lige lidt mht. belastningen på netværket.
Avatar billede double-g Juniormester
22. oktober 2003 - 12:46 #6
Du kan installere NetLimiter, så kan du selv styre hvad den bruger af båndbredde.

http://www.netlimiter.com/
Avatar billede levithan Nybegynder
22. oktober 2003 - 23:17 #7
jeg glemte at spørge hvilken windows du bruger? er det 98/me?