Avatar billede larsnellemann Nybegynder
22. oktober 2003 - 08:02 Der er 5 kommentarer

Sony DWU10A DVD brænder afslutter ikke brænding

Hej

jeg har købt en Sony DWU10A DVD brænder, og jeg oplever ofte, at en brænding stopper undervejs, eller fejler i afslutningen af brændingen.

Når jeg brænder en film, og brændingen fejler til sidst i
processen kan jeg ofte se filmen via PC'ens DVD-drev, men
ikke i en stand-alone-DVD afspiller, men ofter går
brændingen/programmet i står ca 50% henne i brændingen, der
kommer ingen fejl - programmet fryser bare.

Jeg oplever dette problem både med NERO 6.0.0.19 og med
den nyeste CloneDVD, jeg har hentet nyeste opgraderinger til begge programmer. Brænderen har den nyeste firmware jeg har kunnet finde ver 1d.

Jeg har en AMD 1200 MHz PC, med Win XP installeret.
Avatar billede klavil Seniormester
23. oktober 2003 - 17:34 #1
Jeg tror ikke dit problem er brænderen men snarere dine skiver. Prøv med nogen andre. Det kan være en fordel at købe dem der er skrevet på da visse typer brændere har svært ved at læse Noname.
Avatar billede larsnellemann Nybegynder
23. oktober 2003 - 17:38 #2
Jeg bruger Sunstar 4X, jeg har iøvrigt også prøvet at køre 2X brændehastighed
men med samme negative resultat, jeg har downloadet et lille test program
fra SONY's hjemmeside, men det fandt selvfølgelig ingen fejl.

Er der mon andre der har dårlige erfaringer med Sunstar?
Avatar billede klavil Seniormester
23. oktober 2003 - 17:48 #3
Har den hele tiden haft problemer også med de skiver
Avatar billede larsnellemann Nybegynder
24. oktober 2003 - 14:43 #4
Jeg har nu prøvet 2 forskellige mærker DVD-R's Prodye og Sunstar, begge
med samme negative resultat - øv
Avatar billede larsnellemann Nybegynder
28. december 2003 - 23:27 #5
Nå ja, efter lang tids prøven det ene og det andet fandt jeg en løsning ved
at bruge DVD+R skiver i stedet for DVD-R, brænderen burde kunne tage begge
formater - det kan den bare ikke.