Avatar billede skirkdk Nybegynder
21. oktober 2003 - 19:00 Der er 7 kommentarer

Oscilloskop hva er det..

Davs derude, er der nogle der kan forklare mig hvad et oscilloskop er og hvad det bruges til , evt et link til side med en forklaring  - sidder her og tåger med noget fysik :-)
Avatar billede driis Nybegynder
21. oktober 2003 - 19:03 #1
Det kan bruges til at visualisere et signal, f.eks. et digitalt kommunikationssignal, lyd eller billede.
Avatar billede area404 Nybegynder
21. oktober 2003 - 19:04 #2
Et apperat der kan måle bølge længder
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
21. oktober 2003 - 19:35 #4
oscilloskopet bliver brugt til at illustrere vekselstrøm i fysik i de lavere klasser ... ;)

/Christian
Avatar billede popsy Novice
21. oktober 2003 - 22:46 #5
Måler volt på y aksen, og tid på x aksen.
Avatar billede nstenberg Nybegynder
22. oktober 2003 - 02:00 #6
Helt ærligt: hvor svært kan det være at bruge Google eller en anden af de pokkers mange søgemaskiner der er på nettet... det her er jo spild af pts.

P.S. Undskyld jeg er gnaven.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. oktober 2003 - 11:43 #7
nstenberg, ja... hvorfor køre et site som Eksperten, når man altid kan finde sine svar andre steder...

Synes man et spørgsmål er "under sin værdighed", er der jo ingen der tvinger én til at deltage...