Avatar billede jespernielsen Nybegynder
21. oktober 2003 - 18:28 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Brænding af .iso via indbygget brænderprogram?

Kan man bruge windows indbyggede brænderprogram(det er vist i øvrigt leveret af Nero) til at brænde en iso-fil?
Avatar billede doodoo Novice
21. oktober 2003 - 18:36 #1
Ja det kan du vel... bare der er en menu der hedder: Brænd image
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. oktober 2003 - 18:38 #2
jeg kører selv med WinXp, og har da efterhånden brændt cd'er udtallige gange, men jeg tror ikke at du kan pakke iso filer ud med den. Prøv at tilføj filen til cd'en, måske kommer den og spørger om den skal pakkes ud eller lign.

Hvis ikek kan du bruge IsoBuster:
http://download.com.com/3000-2248-10152507.html?tag=lst-0-1

Med den kan du pakke filen ud på din computer og derefter brænde dem.
Avatar billede bleze Nybegynder
21. oktober 2003 - 18:54 #3
www.dvddecrypter.com er et godt og gratis brænde program!
Avatar billede jespernielsen Nybegynder
21. oktober 2003 - 19:49 #4
Det virker lettere at brænde image'et direkte end at pakke det ud først, så den løsning valgte jeg. Jeg har fordelt points derefter.

BTW: Jeg tror ikke man kan bruge XP's indbyggede.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. oktober 2003 - 20:17 #5
Selvfølgelig kan xp brænde en iso fil - tænk nu over det engang.
Det er spørger der ikke formulerer sig korrekt ;)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. oktober 2003 - 20:22 #6
john_stigers >> Hvordan gør man det ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. oktober 2003 - 20:25 #7
ja altså - man brænder den jo bare ;)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. oktober 2003 - 20:27 #8
john_stigers >> Ja ok, men det bliver det jo ikke "pakket ud" af, eller ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. oktober 2003 - 20:29 #9
nøøøhhh... men han brænder den (jeg er vist træt og spammer for vildt nu ;))
*GG*
Avatar billede jespernielsen Nybegynder
22. oktober 2003 - 19:49 #10
john stigers>> Nu kan man jo også bruge så længe på at definere hvad man PRÆCIST mener at ingen gider læse det (og endnu værre, ikke gider besvare det). Tag f.eks. softwareproducenternes licensaftaler...

Jeg tror ikke der var nogen der var i tvivl om hvad jeg mente, så hvis du istedet kan leverer lidt viden om sagen, synes jeg det ville være til større gavn :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. oktober 2003 - 19:59 #11
OK - jeg var lidt træt igår - og vidste hvad du mente :)

Brug Nero:
1.    Hvis du vil skrive en tidligere oprettet billedfil (kig i At lave en billedfil) skal du vælge Filer> Skriv CD-Billede fra menuen. Åbn listeboksen vil åbne og vise de eksisterende NRG-filer (billedfiler) for dig.
2.    Vælg den ønskede fil fra listen og bekræft dit valg med Åbn-kommandoen. Nu kommer du til Skriv CD dialogboksen, og Brænd egenskabsarket vil blive vist på toppen.

Herfra er proceduren den samme som når man skriver en CD-ROM (ISO) eller en Lyd-CD kompilering. Du vil se adskillige bokse, og nogle af dem er på forhånd markerede.

Alle præferencer kan nu undersøges og ændres om nødvendigt.

3.    Du kan nu bekræfte dine valg ved at klikke på
Skriv-knappen. Alle de valgte trin vil nu blive udført i sekvens inklusive brændingsprocessen. For at du kan følge med i hvad der sker, er der vist et statusvindue, i hvilket de individuelle trin er opstillet. Til sidst i processen vil du se en besked som "brændingsproces vellykket gennemført ved 12x(1800 KB/s)". Endelig vil CD'en blive skudt ud.
4.    Du kan nu selv efterse hvad der er skrevet på din nye CD ved at genindsætte CD'en og klikke på CD info-ikonet.
Avatar billede jespernielsen Nybegynder
22. oktober 2003 - 21:40 #12
Det lykkedes mig faktisk vha. DVDecrypter, at lave en disk, men jeg fik aldrig be- eller afkræftet hvorvidt XP's indbyggede program kunne løse opgaven.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. oktober 2003 - 21:52 #13
Det kan det IKKE. Det kan ikke læse images som en fil der kan pakkes ud.
Avatar billede jespernielsen Nybegynder
22. oktober 2003 - 21:54 #14
Tak, så ved jeg det til en anden gang :-D