Avatar billede lenaj Praktikant
21. oktober 2003 - 12:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tak (svært at vælge)

Hej alle sammen

Tak for jeres svar - det har givet
godt grundlag for videre forskning.
Lidt i tvivl om det med hvordan jeg
ser om støjniveauet er højt og
omkring det med om Grafik-delen er
opdelt eller ej, men det arbejder
jeg på.
Tak igen og hej så længe
Lena
Avatar billede peet-49 Novice
21. oktober 2003 - 12:31 #1
Hvis grafikdeled er delt, står der shared ram, 25Db må siges, at være lavt, tal højere giver mere støj.
Avatar billede lenaj Praktikant
21. oktober 2003 - 12:43 #2
Kan ikke se at der står 25db nogen steder,
smadder irriterende at man ikke kan ringe
til Aldi og spørge om de småting der afgør
købet i sidste ende. Også f.eks. vægt.
Det lader sørme til at være et godt køb, men
bare lidt ærgerligt at man ikke kan bestille
ekstra forsikring (har 2 bittesmå børn), nå
men pyt. Ved du forskellen på Windows XP Home
og XP Professionel ? Jeg køre Proff. i dag.
Hej igen, Lena
Avatar billede zybug Nybegynder
21. oktober 2003 - 12:46 #3
Forksellen er at PRof. er til domæner og Home er til Lokal klient brug.
Avatar billede angak Nybegynder
21. oktober 2003 - 12:52 #4
Ang. forsikring, så kan du prøve www.edbforsikring.dk =)

Ang. dB, så tror jeg peet49 mente at 25dB kan defineres som "næsten" lydløs, og for hver 3dB derover fordobles lydstyrken, så ved fx 35 dB larmer den allerede en del.
Avatar billede twilight Nybegynder
21. oktober 2003 - 12:53 #5
Så vidt jeg kan læse på computerens profil på www.medion.de (tysk), så er grafikdelen ikke delt.
Computeren har 512 mb DDR ram (Samsung PC133) og dens GeForceFX GO 5300 har yderligere 64mb DDR ram for sig.
Hvilket er en god ting. (for lige at gøre det klart)
Avatar billede angak Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:03 #6
Hvor meget skal du egentlig bære rundt på computeren? Fordi ALDI's computer skulle være rimelig tung (jeg vil skyde på over 3 kg, men har ikke selv haft en i hænderne)
Acer 290 vejer 2,6 kg, og tro mig, du bliver træt af at slæbe rundt på en tung bærbar. Acer har også Centrino processor, så du får en MEGET mere tid mellem opladninger. Kan desværre ikke finde noget om Acers grafikkort