Avatar billede thecoder.dk Nybegynder
21. oktober 2003 - 11:38 Der er 18 kommentarer

partition af HD

hej

Jeg har lige købt mig en Western Digital Caviar Special 200 GB IDE 100 HD...
Jeg kører med Windows XP og bruger normalt Partition Magic til at partitionere mine hard diske med når jeg køber dem...

Problemet er at når jeg starter Partition Magic 8 op finder den rigtig nok Harddisken men den siger:
Unallocated: 131.000
Unallocated: 59.000
Den er altså delt i to gange unallocated... Jeg ville så gerne have disse to samlet men lige meget hvad jeg gør ender den med at resize sådan så harddisken kun er på de 131.000 og de 59.000 forsvinder bare ud i den blå luft...

hvordan kan det være?

på forhånd tak

thecoder.dk
Avatar billede fromsej Praktikant
21. oktober 2003 - 11:44 #1
Har du installeret SP1, ellers kan XP ikke håndtere mere end 127 Gb.
Hvilken størrelse har disken i BIOS?
Avatar billede jan_l Nybegynder
21. oktober 2003 - 11:48 #2
Dette kunne være årsagen...
Hvis den ikke kan håndtere størrelser over 160 GB, så kan det være at de har en opdatering til den.

http://www.powerquest.com/support/primus/id4184.cfm

" 1. Will PartitionMagic work on any size hard drive?

PartitionMagic 8.0 has been officially tested on drives up to 160 GB. Users have not reported any problems, however, when using PartitionMagic 8.0 on drives larger than 160 GB.
"
Avatar billede thecoder.dk Nybegynder
21. oktober 2003 - 12:14 #3
hmm jeg kom til at skrive forkert. Det er windows 2000 jeg har prøvet det i. Havde nemlig problemer med at køre Partition Magic i winXP og der kom der nogle "init" fejl...

skal windows 2000 også have en SP1 ... i det tilfælde ... er der nogen der kan smide et direkte link til denne...
Avatar billede fromsej Praktikant
21. oktober 2003 - 12:17 #4
http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84
Win2K er nået til SP4, men om det løser dit problem, ved jeg helt ærligt ikke, hvilken størrelse bliver harddisken vist med i din BIOS?
Avatar billede thecoder.dk Nybegynder
21. oktober 2003 - 12:18 #5
kan jeg ikke lige sige på nuværende tidspunkt... er lige i skole. Skal nok kigge på det når jeg kommer hjem
Avatar billede thecoder.dk Nybegynder
21. oktober 2003 - 12:47 #6
er der ikke andre her der har en HD på over 200 GB og som kører windows 2000 eller XP?
Avatar billede thecoder.dk Nybegynder
21. oktober 2003 - 12:58 #8
hmm jeg kan ikke merge da jeg ikke kan oprette partitionerne... hvis jeg creater f.eks. den på 131.000 forsvinder muligheden for at create den anden simpelthen bare... Den på 131.000 fylder pludselig det hele og jeg kan ikke se resten af den allokerede plads
Avatar billede chalde Seniormester
21. oktober 2003 - 13:00 #9
Min fejl. Troede at du kunne oprette de to partitioner, men bare hver for sig.
Avatar billede thecoder.dk Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:07 #10
nope så ville der ikke være noget problem... så kunne jeg godt undvære at de sad sammen... Problemet er at jeg har betalt en formue for noget der tilsyneladende ikke virker...
Avatar billede thecoder.dk Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:26 #11
chalde har du ikke et http link til WinXP sp1?
Avatar billede fromsej Praktikant
21. oktober 2003 - 13:28 #12
Avatar billede thecoder.dk Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:29 #13
fandt det selv :)
Avatar billede thecoder.dk Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:38 #14
hmm er der ikke noget med at man ikke kan installere windows XP sp1 på piratkopierede windows XP'ere??? (ikk fordi det er aktuelt i denne sag :) )
Avatar billede chalde Seniormester
21. oktober 2003 - 13:47 #15
fromsej -> Havde ikke set man kunne download gennem dit link. Derfor mine links til sp4.
Avatar billede fromsej Praktikant
21. oktober 2003 - 13:57 #16
Chalde>>Helt OK, jeg suynes da det er værre at jeg ikke så, jeg havde lagt det en gang. ;o)
Avatar billede thecoder.dk Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:59 #17
fromsej: alle de links du linkede op til var ftp... og jeg kan ikke downloade fra ftp her på skolen så chanlde: tak for http linksene
Avatar billede jan_l Nybegynder
22. oktober 2003 - 12:31 #18
Hej igen

Hvis det evt. ikke hjælper med service pack´s, så prøv at checke om det er din BIOS, der ikke understøtter HD'en ordentligt.