Avatar billede hotwire_dk Nybegynder
21. oktober 2003 - 10:51 Der er 2 kommentarer

Ram fejl.

Jeg har et underligt problem, med en win2k server.

Hvis der er monteret 2*512Mb og serveren bruger ca. 650Mb af disse får jeg en "A device attached to the system is not functioning." i application log, efter en ca. 4 timers drift.! Og det eneste der hjælper er en genstart.

Men hvis der "kun" er 2*256Mb (Eller mindre) i maskinen kommer denne fejl aldrig, ikke selv om at der bliver brugt rigeligt med swap. Serveren bliver "bare" noget langsomere til at svare. Jeg har nu haft den kørende i 20 timer med "kun" de 512Mb. Uden problemer af nogen art.!

Kan dette være en pga. den er instaleret med "kun" de 2*256Mb og kan så ikke pludselig findeud af at der er mere der kan bruges.!

Nogen der har en ide til hvad f.... der kan være galt.
Avatar billede peet-49 Novice
21. oktober 2003 - 11:31 #1
Har du husket, at ændre virtual hukommelse, den skal starte ved inst. ram +50 procent og stoppe ved det dobbelte af inst. ram.
Avatar billede hotwire_dk Nybegynder
21. oktober 2003 - 11:35 #2
Jeps. min swap 1536, og max 3072( Rettet efter en anden server der er installeret med 1Gb )