Avatar billede heick Nybegynder
21. oktober 2003 - 08:47 Der er 13 kommentarer

Skærm er utydelig

Jeg har en ibm fladskærm, som kører via xp. Den flimrer af og til og skriften bliver nogle gange utydelig - hvad skyldes det, og hvad kan jeg gøre?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. oktober 2003 - 08:48 #1
tjah hvis den er gammel er der nok ikke noget at gøre :(
et typisk ældningstegn
Avatar billede heick Nybegynder
21. oktober 2003 - 08:50 #2
den er ca. 6 mdr. Kan det ikke være noget med indstillingerne?
Avatar billede peet-49 Novice
21. oktober 2003 - 08:50 #3
Det kan være et grafikkortproblem.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. oktober 2003 - 08:51 #4
det ved vi jo ikke før du fortæller noget om indstillingerne..
Avatar billede heick Nybegynder
21. oktober 2003 - 08:56 #5
Burde det være nok at opdatere driveren til grafikkortet eller er det mest sansynligt at den er gået til
Avatar billede photop Nybegynder
21. oktober 2003 - 08:59 #6
Jeg får samme problem på min (almindelige) skærm, hvis jeg skruer ned for opdateringsfrekvensen. Ingen anelse om det samme kan være tilfældet på en fladskærm, men det var da forsøget værd!
Avatar billede peet-49 Novice
21. oktober 2003 - 09:01 #7
Jeg ville prøve et andet grafikkort.
Avatar billede photop Nybegynder
21. oktober 2003 - 09:01 #8
Hvis der findes en nyere driver, så var det da det første jeg ville prøve!
Avatar billede heick Nybegynder
21. oktober 2003 - 09:02 #9
HVOR FINDER DU OPDATERINGSFREKVENSEN?
Avatar billede photop Nybegynder
21. oktober 2003 - 09:14 #10
Jeg finder det ved:
Højreklik på skrivebordet -> Egenskaber -> Indstillinger -> Avanceret -> Skærm -> Opdateringshyppighed.
Men problemet er hvad der sker når du vælger "Avanceret", for det vindue der åbnes er forskellig afhængig af skærm og grafikkort, og som sagt har jeg ikke en fladskærm.
Avatar billede heick Nybegynder
21. oktober 2003 - 09:18 #11
Jeg har både prøvet at være inde under skærm og grafikkort - det eneste jeg kan finde, er noget , der hedder hardwareaccelleration - den har jeg sat lidt ned, men det hjælper ikke
Avatar billede peet-49 Novice
21. oktober 2003 - 09:18 #12
Der er ingen forskel på CTR og TFT skærme i indstillinger.
Avatar billede lede Nybegynder
27. oktober 2003 - 20:25 #13
kan du ikke finde antal Hz ved at gøre som Photop?, største problem med TFT skærme er de typisk ikke kan klare over 75Hz, og har det bedst ved 60-65Hz.
Nogle skærme får de symptomer som du beskriver ved at bruge for høj frekvens, eller for få farver.
Selvfølgelig skal den også være indstillet til at køre den rigtige opløsning.
15" = 1024 X 768, 17-19" 1280 X 1024.