Avatar billede intercode Nybegynder
21. oktober 2003 - 00:09 Der er 14 kommentarer

compaq og xp DAMN noget skrammel

HEj

jeg har en compaq persario 5000. jeg vil gerne skruge xp på. så jeg gik igang. fjernede alle deres irreterende partitioner og andet restore shit og skulle skruge xp på. det går også fint til den skal boote i installationen. så siger den den ikke kan åbne drevet og et eller andet med ntldr eller noget der omkring. jeg har fdisket og formateret 8 gange men den er stadig lige underlig.

hvad kan få den i live igen.
eller skal ejg købe en ny pc ?

tak
Avatar billede intercode Nybegynder
21. oktober 2003 - 00:23 #2
??
Avatar billede redhat9user Nybegynder
21. oktober 2003 - 00:47 #3
Squmbaq og alt andet end hvad de selv supporterer er en dans med krokodiller. Hvad koster et "rigtigt" motherboard til din processor?
Avatar billede intercode Nybegynder
21. oktober 2003 - 01:41 #4
jeg har lige provet at skruge en gamle alm win98se på. "NTLDR filen mangler"
så ikke engang det kan den køre.
Der må da være en måde at gøre det, jeg er vel ikke den eneste som har en skodpaq :((
Avatar billede kaptajnb Nybegynder
21. oktober 2003 - 01:55 #5
booter du direkte fra inst.cd'en??
Avatar billede redhat9user Nybegynder
21. oktober 2003 - 07:11 #6
Inden Squmbaq blev over taget af HP (=Huge Problems) var de flinke til at udlevere nye original CD'er. Måske kan du også få en rescue disk hvorpå, der ligger et komplet præinstalleret image. Enig med kaptajnb, den nemmeste måde er uden tvivl at installere fra original CD'erne.
Avatar billede intercode Nybegynder
21. oktober 2003 - 11:11 #7
hej
ja men jeg har ikke brug for deres preinstaleret ting, og backup og hva de ellers kommer med. Det skal bare være en 100 % xp instalation og helst intet med det gamle at gøre...
Avatar billede kaptajnb Nybegynder
21. oktober 2003 - 11:48 #8
der burde vel ikke være noget i vejen for at sætte den til at boote direkte fra cdrom - og derfra lave en clean installation.
Avatar billede intercode Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:55 #9
hehe jo det er jo det det hele drejer sig om ! det vil den jo ikke. det er faktisk det som at der er min plan
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:59 #10
prøv at tjekke mit link
Avatar billede intercode Nybegynder
21. oktober 2003 - 14:10 #11
noget bestemt link ? da de alle har en masse svar men ingen svar som hjælper på mit problem....
Avatar billede intercode Nybegynder
21. oktober 2003 - 17:40 #12
hmm. så fandt jeg fejlen. der var bare en jumper som skulle sættes til master og ikke cabel selecte
Avatar billede redhat9user Nybegynder
21. oktober 2003 - 18:58 #13
o:)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. oktober 2003 - 21:48 #14
hehe
husk at luk spørgsmålet