Avatar billede galle Nybegynder
20. oktober 2003 - 22:25 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Problem i opgradering fra Windows 2000 Pro til XP Pro

Hej alle

Efter FDISK og formatering af HD, har jeg installeret Windows 2000 Pro, som skal opgraderes til XP Pro.

Midt i installationen af XP, under "forbereder installationen", præcis med 34 min tilbage, stiger støjniveuaet svagt fra cd/dvd drevet og installationen går i stå (fryser).

Ud over at have forsøgt 15-20 gange har jeg gjort flg:

- Sat Bios til Default.
- Udskiftet ram med nye (384 MB).
- Udskiftet cd/dvd drev med nyt.
- Uden problemer installeret XP på anden pc fra samme cd.

Hvad dælen kan være galt?

PFT

JG
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. oktober 2003 - 23:05 #1
Har du prøvet at vaske CD'en i lidt lunkent vand med sulfo og tørret den af i st stykke blødt stof. Det kunne jo være så banalt som en beskidt CD
Avatar billede galle Nybegynder
20. oktober 2003 - 23:23 #2
Hej Bufferzone

Er forsøgt - ingen indflydelse :-(

JG
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2003 - 00:13 #3
Hej Galle...

Hvordan kan det være, at du ikke bare installerer XP pro med det samme? Du har måske kun en opgraderingsversion?
Ellers er det at foretrække at lave en "ren" installation af XP
Avatar billede michael2004 Nybegynder
21. oktober 2003 - 00:13 #4
hvilke specifikationer har din PC ?

uden at skulle kunne sige det helt præcist en  men jeg mener at det ike er alle PC´er der kan kører XP

find evt dit svar her http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/howtobuy/upgrading/default.asp
Avatar billede galle Nybegynder
21. oktober 2003 - 00:17 #5
Hej Steyr og Michael

1. Jeg har ikke kunne få den til at læse XP - cd'en direkte efter formateringen, men Win 2000 gik det fint med.

2. Det er en bærbar Dell Inspiron 8000 - P3 700MHZ 384 Ram. Har en tilsvarende maskine hvor installationen foregik smertefrit!

mvh
Galle
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2003 - 00:21 #6
Hmm... lyder mærkeligt - enten er din XP Pro CD ikke bootbar - eller også har CD'en en fejl.
Hvis du har en anden maskine, kan du da prøve at boote fra CD'en, og se om det er fejlen?
Avatar billede galle Nybegynder
21. oktober 2003 - 00:28 #7
Hej Steyr

Bemærk at cd'en fungerer fint til at starte med og det er først når den kommer ca. 1/2 time ind i installationen at den går kold. Jeg har som nævnt installeret XP på en tilsvarende maskine fra samme cd uden nogen problemer...

Spørgsmålet er om det kan være en hardware fejl?

Ved du forøvrigt hvordan jeg kan afbryde installationen? - uanset hvor mange gange jeg trykker annuler, så bliver den bare ved med at genstarte med fortsættelse af installationen.

mvh

JG
Avatar billede nok Nybegynder
22. oktober 2003 - 00:11 #8
hej  jeg har det samme problem ved 34 min igen,flere gange med såvel xp home, som xp pro ved opdatering.

cd en er formentlig ok, men jeg kan kun installere xp ved at nyinstallere, så er der ingen problmer, men alt på disken må ny installeres,  en opdatering er for mig ikke muligt, selv om det er den samme cd der blev anvendt ved nyinstallering. mvh  nok
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2003 - 12:41 #9
Eneste løsning på dit "forsættelse af installation"-problem er at formattere din hd på ny. Prøv evt. at gå ind på www.bootdisk.com, find en bootdisk, og formattér din hd eller brug fdisk.

Hvis du har mulighed for det, skal du lade være med at opgradere. Start helt fra bunden med XP (installer IKKE w2k først).