Avatar billede lundini Nybegynder
04. januar 2001 - 19:43 Der er 17 kommentarer

Lyden \"kører\" for stærkt!!!

Jeg har et problem med mit lydkort - tror jeg. Lyden kører for stærkt, men kun i nogle bestemte programmer´. F.eks Winamp, alle Windows-lyde, RealPlayer. I programmer som TigerWoods2000 og movieplayer er lyden OK!
Jeg kan ikke finde ud af hvad der er galt - En klog person har fortalt mig at det kan være Direct-driverene som ikke er i orden, men det aner jeg ikke noget om.\'
Min comp. er Athlon AMD K7 700Mhz, Lydkortet er et Teratec PC 128
Avatar billede liquid Nybegynder
04. januar 2001 - 19:45 #1
AMD+TERATEC=skal gå galt
Avatar billede nomiz Nybegynder
04. januar 2001 - 19:46 #2
HMMM! - Jeg har aldrig hørt om lignende problem, men hvis det er kan du prøve at downloade de nyeste DirectX drivere på www.microsoft.com/directx
Avatar billede nomiz Nybegynder
04. januar 2001 - 19:47 #3
liquid>> Må vi få en kvalificeret forklaring på hvad processor har med lydkort at gøre? - Sådan.. øhm, det har jo meget, men det er for lausy at sige det der!
Avatar billede lundini Nybegynder
04. januar 2001 - 19:50 #4
Hvordan bruger man de der DirectX-drivere???
Avatar billede dreadworg Nybegynder
04. januar 2001 - 19:53 #5
Du installerer den bare fra .exe filen af, så klarer installaetionen resten.
Avatar billede nomiz Nybegynder
04. januar 2001 - 19:55 #6
Hvis du har en forholdsvis ny demo-CD fra et PC-blad kan du også installere DirectX derfra.. Helst 7, eller 8!

/vh
Simon
Avatar billede repsac Nybegynder
04. januar 2001 - 20:02 #7
DirectX kan også downloades fra [http://www.download.com] - de er ofte hurtigere ...
Avatar billede lundini Nybegynder
05. januar 2001 - 13:15 #8
Nu har jeg opdateret Directx, men lyden kører stadig for stærkt! HJÆLP!!!
Avatar billede repsac Nybegynder
08. januar 2001 - 16:13 #9
Jeg aner sat... ikke hvad der er galt!
Prøv at afinstallere RP og så installere det igen ... ?
Har det altid været sådan? - hvornår begyndte det? (efter install. af hvad?)
Avatar billede lundini Nybegynder
08. januar 2001 - 20:09 #10
Hvad er RP? - og ja det har altid været sådan! - desværre!
Avatar billede deurell Nybegynder
10. januar 2001 - 19:21 #11
Rp er din RealPlayer
Er det bare en fornemmelse at lyden går for stærkt eller er der nogle klare \"symptomer\".
Lyder lyden smølfeagtig eller er den ikke synkroniseret med billedet.
Avatar billede lundini Nybegynder
11. januar 2001 - 18:25 #12
Både billede og lyd - kører for stærkt. JEg aner virkelig ikke hvad der er galt!
Avatar billede nosfaratu Nybegynder
31. januar 2001 - 09:31 #13
lad værer med at installere DirectX 8 brug kan 7\'eren da 8\'eren laver kuk(lort) i din computer. Jeg taler af egne erfaringer og alle dem jeg kender der har installert den.
Avatar billede peter5442 Nybegynder
10. februar 2001 - 15:20 #14
Hopper lige med på en lytter, da jeg har det samme problem på jobbet. Hvis jeg spiller cd eller andet fra mediaplayer går der Anders And i det. Med 2000\'s egen cd-player går det fint. Mediaplayer virker også hvis jeg booter i 98 (dualboot). WinAmp får også Madonna til at lyde som Dolly Parton. Håber der dukker noget op vi kan bruge.

:-(

Peter
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. februar 2001 - 15:33 #15
Ved godt det lyder mærkeligt, men vi havde et andet spørgsmål vedrørende lyd, der var løsningen at opdatere driverne til grafikkortet.... Mysssstisk... Spookyyyy.. Men det virkede altså. Just et forslag.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. maj 2001 - 23:02 #16
alt+F4 lukker programmet. Du behøver ikke gå så drastisk til værk. Du kan nøjes med at lukke spørgsmålet.
Avatar billede speje Nybegynder
14. oktober 2001 - 22:49 #17
kender udemærket til problemet med at lyden kører i 2x hastighed...

det er meget lang tid siden, men det har noget af gøre med at lydkortet/comp\' tolker lydfilen som værerende ved den dobbelte samplerate end det i virkeligheden er... directx har INTET med dette problem at gører og 8.0 holder 10x mere end 7!!!
der er en løsning på problemet, men nu er spørgsmålet jo ret gammelt, så jeg gider ikke sidde og rode forums igennem hvis det er blevet løst?