Avatar billede brix66 Nybegynder
20. oktober 2003 - 10:03 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Dette dokument kunne ikke registreres m.m.

Hej E.

Microsoft office XP.
Når word åbnes:
"Dette dokument kunne ikke registreres. Der vil ikke kunne oprettes kæder fra andre dokumenter til dette dokument."

Hvis jeg kører en "Find og ret fejl" får jeg følgende besked:
"Der kunne ikke opnås adgang til windows installer. Dette problem kan opstå hvis du kører windows i fejlsikret tilstand eller windows installer ikke er korrekt installeret. Kontakt...."

Der er ligeledes en fejl når excel åbnes:
"Kan ikke bruge OLE".
Her kører jeg igen "Find og ret fejl" og får samme fejl som når jeg kører find og ret fejl i word.

Access brokker sig ligeledes:
"Der opstod et problem, mens Microsoft Access kommunikerede med Ole-serveren eller ActiveX-objektet."

/Brix66
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2003 - 17:35 #1
Geninstaller/reparer din office installation, det tyder på en registrering er smadret :-)
Avatar billede emsen Nybegynder
22. oktober 2003 - 10:53 #2
Vi er ca 15 brugere der har samme problem med excel, word og powerpoint. Jeg har selv lagt et spørgsmål ind her til morgen. Jeg tror at det er en virus, men Symantic virus check finder ikke nogen vira. Jeg mener ikke at det er den optimale løsning at reinstallrere office, da vi så ikke får has på viraen, hvis der er en.
Avatar billede emsen Nybegynder
22. oktober 2003 - 11:11 #3
Jeg glemte at sige at det er i Microsoft Office 2000, som vi har problemerne i.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2003 - 19:38 #4
Du startede ellers med at skrive office xp :-)
Hvis du mener det er en virus så er det bare med at få kørt noget virus scan, du kan evt. gå ind på www.spywarefri.dk der er link til online virusscanner som er opdateret og så prøve det på et par maskiner og se om det giver noget.
Avatar billede jkrons Professor
23. oktober 2003 - 09:47 #5
Prøv at se på dette link. Det vedrører godt nok 97, men problemet kan være det samme, nemlig en korrupt registry fil.
Avatar billede jkrons Professor
23. oktober 2003 - 09:47 #6
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2003 - 21:31 #7
Hvordan går det med denne?
Avatar billede brix66 Nybegynder
05. januar 2004 - 13:16 #8
Det viste sig at være en form for virus, der skulle opdateres med hotfix og servicepacks.

/Brix
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2004 - 19:14 #9
Jamen godt du fik det løst, vil du fortælle hvilken form for virus det var?
Takker for point.