Avatar billede micki Nybegynder
19. oktober 2003 - 21:36 Der er 7 kommentarer

Problem med BIOS batteri

Hej. Jeg har en maskine med et Asus P2B-LS motherboard.

Jeg har købt det brugt uden BIOS batteri og det har altid fungeret perfekt. Men nu vil jeg gerne have et BIOS-batteri sat i. Jeg har prøvet med to forskellige men i begge tilfælde, sker der ingenting, når jeg starter computeren. Ingen lamper lyser, ingen blæser begynder (ikke engang den i strømforsyningen), ingen lyde fra speakeren. Ingenting.

Først troede jeg at lortet var brændt sammen, men når jeg tager batteriet ud igen, virker det hele som før. Det er bare irriterende, at miste BIOS-indstillingerne hver gang strømmen til maskinen ryger.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede smikkel Nybegynder
19. oktober 2003 - 21:47 #1
Avatar billede peet-49 Novice
19. oktober 2003 - 21:48 #2
Sidder jumperen til bios på det rigtige sæt ben?
Avatar billede micki Nybegynder
19. oktober 2003 - 22:09 #3
smikkel:

Jeg har skimmet den igennem, uden at kunne finde noget sådan umiddelbart. BIOS er opdateret til nyeste, så vidt jeg kan se.

peet49:

Det ved jeg ikke. Hvilket er det rigtige sæt ben?
Jeg tror det kunne være her problemet sidder. Fortæl mere. ;)
Avatar billede peet-49 Novice
19. oktober 2003 - 22:12 #4
Der sidder en lille jumper i nærheden af batteriet(normalt jp1 ell. jp4) sæt den over på det næste sæt ben.
Avatar billede micki Nybegynder
19. oktober 2003 - 22:53 #5
peet49:

Jeg kan ikke lige finde det, du henviser til. Har desuden kigget efter det i manualen uden hjælp. Til gengæld har jeg fået bekræftet at det ER den rigtige batteri-type, der sidder i.

Har taget et par billeder:
http://boagbesat.friserverplads.dk/temp/DSCN0014.JPG
http://boagbesat.friserverplads.dk/temp/DSCN0016.JPG

(Filstørrelsen er på ~1mb for hvert billede, men til gengæld er opløsningen så høj, at man burde kunne se hvad der står)
Avatar billede fromsej Praktikant
20. oktober 2003 - 08:35 #6
Det rigtig dumme spørgsmål, vender du batteriet rigtigt?
Avatar billede peet-49 Novice
20. oktober 2003 - 08:51 #7
Kan du ikke i manualen finde noget, der hedder clear.bios eller reeset.bios-det skal være tre pinde.