Avatar billede schaft Nybegynder
10. september 1999 - 13:11 Der er 2 løsninger

Slet dubletter

Er det muligt at lave en søgning på dubletter og derefter slette begge de to dubletter så ingen af dem findes i databasen?
Avatar billede fumes Nybegynder
10. september 1999 - 14:12 #1
Du kan sortere basen efter den record du vil finde dubletter, og så kan du checke alle records som ligger efter hinanden, er 2 stk. så ens så sletter du dem begge, der kommer dog et problem hvis der er 3 ens - så skal du udvide koden til at søge videre indtil der ikke er nogle efterfølgende records der er ens...

Hmmmm - lyder lidt mystisk, men teorien er der !!
Avatar billede mckelly Nybegynder
14. september 1999 - 10:38 #2
Prøv denne her:
Tabel 4 består af:
ID - Nøgle
Test - Det felt som kan indeholde dubletter.

DELETE DISTINCTROW Tabel4.Test, Tabel4.ID, Tabel4.*
FROM Tabel4
WHERE (((Tabel4.Test) In (SELECT [Test] FROM [Tabel4] As Tmp GROUP BY [Test] HAVING Count(*)>1 )));