Avatar billede bygdin Nybegynder
18. oktober 2003 - 17:53 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

windows xp

hej
hvordan fjerner jeg windows xp fra min computer
tonny
Avatar billede dj__christian Nybegynder
18. oktober 2003 - 17:57 #1
ved at lave en Fdisk på din harddisk
Avatar billede bygdin Nybegynder
18. oktober 2003 - 17:58 #2
ok hvordan er det lige jeg gør det
Avatar billede foxy_lady Nybegynder
18. oktober 2003 - 17:59 #3
hvorfor vil du fjerne xp? vil du ha noget andet i stedet eller vil du formatere hele skidtet?
Avatar billede dj__christian Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:02 #4
Det kan du gøre ved at boote op på en Windows 98 startdiskette, klikke control + F5 og så kommer du frem til dos'en, hvor du så skriver Fdisk
NU skal du klikke ja til 2 spørgsmål, hvor du så kommer frem til et nyt skærmbillede, hvor du så trykke 3 og trykker enter og så kommer du frem til et nyt skræmbillede hvor du så klikker 4 og trykker enter.
Nu kommer du frem og til et vindue hvor der står hvilken partion du vil slette, og der vælger du nr. 1 og klikker enter og klikker ja til at du vil fjerne den valgte partion..
Når du har gjort det skulle Windows XP gerne være fjernet...
Avatar billede bygdin Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:03 #5
jeg har fået blaster c ormen, samtidig med så er det en kopi af xperen jeg har (ja ja jeg ved det godt, sur røv)men computeren er ligeså stille ved at gå kold... ja jeg vil fjerne hele xp og geninstallere 98eren..
Avatar billede foxy_lady Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:06 #6
ja, så skal du fdiske den. fdisk ligger på en bootdisk som du kan finde på www.bootdisk.com . når du har downloadet den, skal du lægge den over på en diskette og boote på den..
Avatar billede foxy_lady Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:10 #7
hvor mange partitioner er din disk delt i?
Avatar billede bygdin Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:11 #8
det ved jeg ikke
Avatar billede dj__christian Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:11 #9
hvor mange harddisk står der at du har? i denne computer?
Avatar billede bygdin Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:12 #10
Avatar billede foxy_lady Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:13 #11
er det så dit cdrom-drev oxo? det skal du  ikke tælle med
Avatar billede dj__christian Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:13 #12
okay.. så er det Partion 1 du skal bruge når du skal slette den med fdisk..
Avatar billede bygdin Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:14 #13
det gør jeg heller ikke
Avatar billede foxy_lady Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:16 #14
når du har fdisket system-partitionen (c-drevet) skal du skrive format c: i dos
Avatar billede dj__christian Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:17 #15
Det skal han jo ik... instalation's programmet formaterer selv drevet..
Avatar billede bygdin Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:19 #16
vil det sige at jeg bare kan inst. w  98 og så skulle den være der???
Avatar billede dj__christian Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:19 #17
jep..
Når du har kørt fdisk...
Avatar billede bygdin Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:21 #18
okay det gør jeg så tak for hjælpen, medmindre der er nogen der er uenige i dette????
Avatar billede dj__christian Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:21 #19
Jeg er næsten 101 % sikker på at det kommer til at virke.. da jeg normalt står i en computer butík...
Avatar billede bygdin Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:22 #20
okay jeg stoler på dig... tak for hjælpen..
Avatar billede thecoder.dk Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:25 #21
hvorfor er det lige du hellere vil have win98?
Avatar billede dj__christian Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:27 #22
Jeg ville da også heller have win 98, men har valgt XP pga ikke at få problemer med driver til alle mine ting...
Avatar billede dj__christian Nybegynder
19. oktober 2003 - 11:37 #23
Ha du fået lyst dit probelm?
Og.. siger tak for pointen...